http://didshahr.ir/268838

01:33 :: 1403/07/30

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل از واریز ۲۱۳ میلیارد تومان عوارض ارزش افزوده به حساب شهرداری ها، دهیاری ها و عشایر استان اردبیل خبر داد.

داریوش سرخانی
مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل از واریز ۲۱۳ میلیارد تومان عوارض ارزش افزوده به حساب شهرداری ها، دهیاری ها و عشایر استان اردبیل خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی استان اردبیل، داریوش سرخانی مقدم اظهار داشت: در شش ماهه نخست امسال ۲۱۳ میلیارد تومان عوارض مالیات بر ارزش افزوده برای توسعه شهرها و روستاهای استان اختصاص یافته، در حالی که این رقم در مدت مشابه سال قبل ۲۰۸ میلیارد تومان بوده است.

سرخانی مقدم گفت: از این مبلغ بیش از ۱۴۲ میلیارد تومان به شهرداری‌ها، ۵۶ میلیارد تومان به دهیاری‌ها، ۹ میلیارد تومان به امور عشایری و ۵ میلیارد تومان به روستاهای فاقد دهیار واریز شده است.

وی افزود: یک درصد از ۹ درصد درآمدهای حاصل از مالیات بر ارزش افزوده به حوزه سلامت (به وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی) و ارائه خدمات درمانی به شهروندان اختصاص دارد که در شش ماهه نخست امسال ۱۳۱ میلیارد تومان بود.

سرخانی مقدم اظهار کرد:۸ میلیارد ریال بابت ۰.۲۷ درصد از عوارض ارزش افزوده سهم وزارتخانه‌های ورزش و جوانان و آموزش و پرورش بوده است.

وی، اطلاع‌رسانی طرح‌ها و پروژه های عمرانی افتتاح شده از محل عوارض پرداختی مودیان مالیاتی توسط شهرداری‌ها را یکی از راه‌های فرهنگ سازی مالیاتی و آگاه سازی در راستای هزینه کرد و موارد مصرف مالیات دانست و افزود: پرداخت مالیات مشارکت اجتماعی و از تکالیف حقوق شهروندی است.

مالیات

  • لینک کوتاه
  • https://savalankhabar.ir/268838

اشتراک این خبر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *