http://didshahr.ir/267500

03:15 :: 1403/04/05

ورم پا اغلب ناشی از اختلال در عملکرد قلب است که در این نوشتار به رابطه قلب و ورم پا خواهیم پرداخت.

رابطه قلب و ورم پا

رابطه قلب و ورم پا

هنگامی که قلب سخت‌تر کار می‌کند، خون به داخل سیاهرگ‌ها برگشته و باعث نشت مایع به بافت های اطراف به ویژه پا‌ها می‌شود.

– عوارض دارویی

برخی داروهایی که برای برای کاهش فشارخون ارائه می شود می تواند باعث تورم شود.

– بیماری دریچه قلبی:

بیماری دریچه قلب هنگامی رخ می‌دهد که یک یا چند دریچه قلب به درستی کار نمی‌کنند. وقتی دریچه به طور کامل باز نشود و باعث شود که قلب به شدت پمپ کند، یا ممکن است محکم بسته نشود و منجر به نشت خون به عقب شود. این مشکل کارایی قلب را به خطر می‌اندازد و باعث می‌شود که قلب مجبور شود سخت‌تر از آنچه باید کار کند.

با گذشت زمان، این روند می‌تواند قلب را ضعیف کند و بر توانایی آن در پمپاژ خون مؤثر تأثیر بگذارد. علائم شایع شامل خستگی، تنگی نفس و تورم در پا‌ها است. درمان این بیماری از طریق دارو‌، تغییر شیوه زندگی، جراحی برای ترمیم یا جایگزینی دریچه معیوب است.

– نارسایی مزمن وریدی :

زمانی اتفاق می افتد که سیاهرگ برای بازگرداندن موثر خون از پاها به قلب تلاش می کنند. نارسایی وریدی باعث کاهش حریان خون به قلب می شود.

– ادم یا احتباس مایعات:

ذخیره خون در قلب منجر به احتباس مایعات در پاها می شود( مشکل در گردش خون)

– نقص دیواره دهلیزی (AV) :

نقص در دیواره ای که حفره های فوقانی (دهلیز) و پایین( بطن) قلب را جدا می کند، مشکلی وجود داشته باشد. در این حالت خون نمی تواند به ارامی جریان یابد و باعث نشتومایع به ماها می شود.

– آریتمی قلبی

وقتی سیگنال‌های الکتریکی مسئول تنظیم ضربان قلب به درستی عمل نمی‌کنند، آریتمی قلبی رخ می‌دهد.که ممکن است با کاهش یا افزایش تعداد ضربان قلب همراه باشد و آن را نامنظم کند.

– تاثیر کلیه در ورم

هنگامی که قلب به دلیل شرایطی مانند نارسایی قلبی با پمپاژ دست و پنجه نرم می‌کند، جریان خون را تحت تأثیر قرار می‌دهد و بر کلیه‌ها تأثیر می‌گذارد. کاهش جریان خون باعث می‌شود که کلیه‌ها به بدن پیام دهند که سدیم و آب بیشتری را در خود نگه دارد. در نتیجه بدن ممکن است مایعات اضافی را انباشته کند که منجر به تورم ساق پا می‌شود

The relationship between the heart and leg swelling

 

  • لینک کوتاه
  • https://savalankhabar.ir/267500

اشتراک این خبر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *