http://didshahr.ir/259456

03:05 :: 1402/10/18

در این مطلب به اهمیت کارت خودرو ، مفقودی کارت ماشین و راهنمایی دریافت مجدد آن اشاره خواهیم کرد.

مفقودی کارت خودرو

مدارک بخشی از مقوله های شناسایی و هویتی افراد است و بر همگان ضرورت دارد که برای حفظ و نگهداری آن تلاش کنند.

این مدارک متنوع است و ممکن است مدارک هویت  اشخاص مثل شناسنامه، کارت ملی و یا مدرک تحصیلی باشد و یا اینکه مدارک خودرو همچون مفقودی برگ سبز، کارت ماشین یا سند خودرو باشد.

اما برخی از مدارک خیلی مهمتر هستند مثل مجوز نظام پزشکی یا مجوز سلاح شکاری که مفقودی هر یک از آنها ممکن بعدها برای ایجاد دردسرساز کند.

گم شدن هریک از این مدارک باعث نگرانی همه افراد می شود و چه بسا برای پیدا کردن آن ساعت ها و یا روزها  دنبال آن می بگردند.

برخی افراد بعد از چند روز گشتن موفق به پیدا کردن این مدارک می شوند ولی مدارکی هم هستند که هیچ وقت پیدا نمی شوند و چه بسا به سرقت رفته باشند.

خودروهایی که به سرقت می روند به همراه آنها مدارک موجود نیز به سرقت می روند و امید کمی برای پیدا شدن آنها وجود دارد.

کارت خودرو یا همان کارت ماشین یکی از این مدارک می باشد که از آن بعنوان شناسنامه هویتی هر خودرو یاد می شود.

بارها شده که پلیس راهنمایی و رانندگی وقتی راننده ای را متوقف می کند اولین چیزی که از راننده درخواست می کند، ارائه کارت خودرو و گواهینامه است. پس کارت خودرو همیشه باید در کنار گواهینامه و یا برگ معاینه باید همراه راننده باشد و در غیر این صورت  مشمول جریمه خواهید شد.

چاپ آگهی مفقودی کارت ماشین (خودرو) در روزنامه

موقع مفقودی کارت خودرو چه کنیم؟

اولین سوالی که برخی از ما می پرسند این است که اگر کارت خودرو را گم کرده ایم چه باید بکنیم؟ سعی می کنیم در این نوشتار پاسخی کوتاه به این پرسش ارائه دهیم.

اگر کارت ماشین را گم کرده و یا به سرقت رفته است در اولین قدم باید هر چه زودتر باید در روزنامه سراسری کثیرالانتشار اعلام مفقودی کنید تا اگر بدست مجرمین افتاد از آن سوء استفاده نکنند.

بعد از انتشار و چاپ آگهی مفقودی کارت خودرو در روزنامه باید ۱۰ روز از تاریخ آن بگذرد. بعد از سپری شدن این مدت باید به مرکز تعویض پلاک مراجعه و درخواست صدور کارت صدور المثنی ( مجدد)  کارت خودرو کنید.

ضرورت چاپ آگهی مفقودی کارت موتورسیکلت یا خودرو در روزنامه

همانظور که گفته شد بعد از گم شدن کارت خودرو، هر سوء استفاده و یا جرمی که با کارت خودرو شما صورت بگیرد، پای شما را خواهد گرفت و شما باید پاسخگو دادگاه و پلیس باشید. شما با چاپ مفقودی کارت ماشین در روزنامه سراسری کثیرالانتشار در واقع آن را اعلام سراسری می کنید تا از هر گونه خلافی گناهکار نباشید.

کارت خودرو جدید چگونه صادر می شود؟

وقتی که شما خودرو جدید می خرید کارت خودرو قبلی توسط مرکز تعویض پلاک گرفته می شود و بعد از چند روز کارت جدید با مشخصات خودرو جدید به آدرسی که ارائه داده اید، از طریق پست ارسال خواهد شد.

ولی اگر کارت را گم کرده اید بعد از ۱۰ روز می توانید به صورت غیرحضوری اقدام کنید بدین گونه که به سامانه و سایت تعویض پلاک به آدرس nobatdehi.epolice.ir مراجعه کرده و وقت قبلی بگیرید.

بعد از ورود می توانید استان و شهر محل سکونت خود را انتخاب و درخواست کارت المثنی کنید و در روز و ساعت اعلام شده در آنجا حضور یابید.

مدارک لازم برای درخواست صدور کارت المثنی ماشین

۱- بیمه شخص ثالث

۲- معاینه فنی خودرو

۳- برگه تسویه خلافی خودرو

۴- حضور مالک یا نماینده قانونی یا وکیل وی به همراه خودرو

۵- مدارک احراز هویت مالک خودرو (کد سخا)

۶- مدرک احراز سکونت مالک خودرو (کد سخا)

۷- برگ سبز خودرو

بعد از ارائه این مدارک کارت شما بعد از گذشت ۲۰ الی ۳۰ روز به آدرسی که دادید ارسال می شود.

چاپ آگهی مفقودی در روزنامه

  • لینک کوتاه
  • https://savalankhabar.ir/259456

اشتراک این خبر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *