http://didshahr.ir/266800

06:39 :: 1403/01/10

امین مولاخواه

e06d6775 b58d 4c9f bbc0 370941b93167

ابتدای هر سال یک نامگذاری از جانب مقام معظم رهبری انجام می گیرد که اگر دولت ها و ادوار مجلس با اولویت بیشتری برای تحقق آن اقدام می کردند امروز مشکلات اقتصادی در کشور در کمترین حد ممکن بود .

نحوه چینش نام ها را اگر به دقت بیشتری در کنار هم قرار دهیم یک حرکت سینوسی قابل درکی در بلند مدت ایجاد می شود که فقط آه و حسرت آن برای کسانی که مطالعات دقیق تری نسبت به این مسئله دارند پیش می آید .

برای بهتر فهمیدن موضوع می خواهم بحث مردمی سازی دولت و همچنین نامگذاری های انجام گرفته مقام معظم رهبری در شروع سال را کمی بیشتر دقیق شویم .

از سال ۹۷ تا به امروز شروع می کنیم موضوعات مختلف ولی در یک راستا که می تواند نشان دهد که رهبری وظیفه هدایت و راهبری خود را چقدر آسان بیان کرده ولی متاسفانه هیچوقت مورد توجه دولت ها نبود تا اینکه در طی سه سال اخیر کم کم در حال اجرا است و منظر باشیم که این امر تحقق یک اندیشه درست است که کاش دغدغه مسئولین در سالهای گذشته بود .

نامگذاری سالها از تاریخ ۹۷ تا به امروز را ببینید ؛

سال ۹۷. حمایت از کالای ایرانی
سال ۹۸. رونق تولید
سال ۹۹. جهش تولید
سال ۱۴۰۰. تولید پشتیبانی و مانع زدایی ها
سال ۱۴۰۱. تولید دانش بنیان ،اشتغال آفرین
سال ۱۴۰۲. مهار تورم ،رشد تولید
و امسال سال ۱۴۰۳. جهش تولید با مشارکت مردم

حال دقت کنید که مقام معظم رهبری نقش تولید را برای رفع همه مشکلات کشور می داند و این یعنی درک درست از مسئله و نقشه راهی که دولت های مستقر باید برای رفع آن برنامه ریزی شایسته ای انجام می دادند ،شاید کارهایی هم انجام داده باشند ولی مسئله ای که بیشتر درک می شود آن است که هنوز دغدغه مقام معظم رهبری هنوز برطرف نشده و تاکید بر تکرار این نامگذاری ها به عنوان کسی که کار هدایت را انجام می دهد ولی راهکار عملی که مردم به آن برسد را نمی بینند .

در واقع با نام گذاری امسال بیشتر به این مسئله می رسیم که شعار امسال حلقه مفقودی جهش تولید و رشد و تولید است آری حضور مردم البته تاکید بر همه مردم درست است .

وقتی در سال ۹۷ حمایت از کالای ایرانی مطرح می شود دقت بر نگاه به داخل مطرح می شود و حتی قوانین خوبی هم برای تحقق شعار آن سال وضع می شود ولی حالا باید توجه کنیم که فقط با شعار نمی شود و فعالیت های عملی نیز نیاز است نگاه به داخل بدون تولید داخلی خلأ دارد که باید برای پر کردن آن به نقش تولید اهمیت داد .

جالب است بدانید در سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ رفع موانع تولید داخلی و پشتیبانی از تولیدات داخلی با استفاده از ظرفیت های دانش بنیان مطرح می شود که هوشمندی عجیبی در نامگذاری نام های سال توسط مقام معظم رهبری مطرح می شود در واقع با مهارت تورم نیز تولیداتی که طی شش سال اخیر مطرح شده نباید چرخ حرکتی آن را نگهدارد و اینگونه است که تنها راهکاری که به ذهن می رسد این است که باید مردم پای کار بیایند .

جذابیت موضوع زمانی هیجان انگیز می شود که مقام معظم رهبری برای حضور مردم یک پیش زمینه شش ساله را دیده است ،چگونگی این پیش زمینه در سال ۱۳۹۷ و در تاریخ تولد انقلاب روز ۲۲ بهمن ماه با بیانیه گام دوم انقلاب حال عجیبی چون احساس غرور داشتن رهبری چون ایشان را برای ملت ایران ایجاد می کند .

با فاکتور گرفتن از اینکه ۴۰ برای ایرانیان معنای مفهومی چون بلوغ فکری را دارد می توان فهمید که بیانیه ۹ بندی گلم دوم انقلاب مسیر را برای رشد همه جانبه کشور بویژه رشد تولید برای تحقق تمدن اسلامی دارد این بدان معناست که اگر مردم جوانان ،نخبگان و کنش‌گران دلسوز کشور پای کار نیایند دولت نمی تواند به تنهایی این وزنه سنگین را بلند نماید ،حال اینکه برای تحقق همین گام دوم انقلاب با کمی تاخیر توسط دولت ۱۲ این مهم در حال شکل گیری است .

ذهنمان را به تاریخ ۱ خرداد ماه ۱۴۰۱ می برم روزی که ریاست محترم جمهور حکمی را برای عبودتیان دستیار مردمی سازی دولت می زند دقیقا زمانی قرار است در آینده مقام معظم رهبری زمینه حضور مردم را برای بهبود فضای تولید کشور فراهم کند

با ابلاغ این حکم و شروع مردمی سازی دولت و خارج کردن تصدی گری دولتی در کشور که بارها در سخنرانی های متعدد بر حذف واسطه گری دولت را اشاره می کند نقش حضور مردم مطرح می شود .

در سال ۱۴۰۲ و در ۲۸ شهریور همان سال شروع رسمی مردمی سازی توسط رئیسی رئیس دولت سیزدهم در سالن اجلاس سران با حضور دستیاران مردمی سازی دستگاه های دولتی بویژه استانداران و فرمانداران سراسر کشور اعلام می شود تا زمینه تحقق شعاری که تا آن لحظه اعلام هم نشده بود و هیچ کسی از نام آن با خبر نبود آغار می شود .بدون شک ضمن آرزوی سلامتی برای رهبری که چنین دانشمند و فرهیخته است چالش های تولید را برای اقتصاد دانان مطرح می کند و نمی شود کتمان کرد که اقتصاد دانان بزرگ کشور نیز تاکیدی بر حضور مردم برای رشد تولید اشاره ی دارند و بیشتر مقام معظم رهبری برای آن برنامه ی بلند مدت دارد و پیش زمینه های آن را نیز دیده بودند .

توجه کنید حالا دولت در کنار خود از بین جوانان مومن متعهد انقلابی نفراتی دارد که حلقه میانی مردم و مسئولان کشور هستند و نقش بالا برنده ی را ایفاد می کنند .

حال شعار سال ۱۴۰۳ را با توضیحاتی که اشاره کردم توجه کنیم ،آری مردم کلید واژه ی که ضمن حضور و مهیا کردن رشد اقتصاد در کشور را دارند بلکه زمینه همکاری های بیشتر مردم و دولت را فراهم می‌کند.

امسال برای اولین بار طرف حساب رهبری دانشمند مردم است مردمی که خودشان باید بیایند و کار را به دست بگیرند ،نخبگانی که اگر سالهاست در آرزوی کارهای بزرگ هستند یا مطالبه گرانی که زمینه نشان دادن خود را داشتند ،امروز همان فرصت طلایی است که خود مقام معظم رهبری میدان را ایجاد کرده و هم دولت شرایط را مهیا می کند و هم پشتوانه ای بزرگ چون ایشان را دارند .

در واقع مردمی سازی دولت که سالهاست از زبان امامین انقلاب از شروع طلیعه انقلاب مطرح می شود و تاکید بر اوج قله با شعار ما می توانیم همگی در یک جمله نقش می بندد و آن اینکه برای جهش تولید باید مشارکت مردم باشد و این فرصت یک پاس گل آسان و تاکتیکی برای مردم ایران بویژه دولت مردمی سیزدهم است .

  • لینک کوتاه
  • https://savalankhabar.ir/266800

اشتراک این خبر :

دیدگاه ها

  1. یاشا گفت:

    در ۲۳ بهمن ۱۳۵۷ در جلوی شهربانی اردبیل ۲ نفر کنار من تیر خوردند و یک دوست خوب من شهید شد نتیجه چه شد سال بعد گروه ضربت و ۱۷ شهریور تشکیل دادند روی ساواک و پاسبان های شهربانی را سفید کردند ملک های اطراف خیابان سی متری را بین خودشان تقسیم کردند و هر کس با هر کس تصفیه حساب شخصی کرد موزه شیخ صفی را غارت کردند مدرسه شاه عباس دارای لوازم آزمایشگاهی گرانی بودند غارت کردند و موزه جانور شناسی که لنگه اش در دنیا نبود اعضای همین دو گروه انقلابی نما با همکاری سرایدار دبیرستان شاه عباس تدریجی دزدیده و غارت کردند بعد برای از بین بردن مدارک ساواک و دزدی ها مدارک را در ساختمان گروه ضربت سوزاننده مدعی شدند ساختمان آتش گرفته بود. آقازاده های همین انقلابی نما ها الان زمین ها ی دولتی را به اسم خود می کنند و پول ها به دوبی ترکیه عراق کانادا منتقل می شود و دلار ۷ تومانی ۶۰ هزار تومان می شود و بعد شب شعر می گذارند از رزمندگان دفاع مقدس می خوانند تا دزدی ها شایعه استکبار جهانی شود…. آن همه خون ریخته شد اینجا برسیم امام زمان اولین سری را که خواهد برید همان روحانی نمای دزد اردبیلی که رییس مسجد جم کران هست می باشد برای ظهور و سلامتی آقا دعا کنید . انشاالله

  2. یاشا گفت:

    دلاور خیلی اعلا نوشته اید. ولی در هر تمدن و کشوری ۳ قوه و سیستم هست که باید درست کار بکند قوه قانون گذاری و قضایی و اجرایی. آیا این ۳ قوه را رهبران و مردم می شناسند و اجرا و احترام می گذارند هر آقازاده خودش یک قانون و دولت هست و خودش صاحب اراضی ملی می باشد با هرج و مرج و عوام فریبی و شعار دادن و خود را صاحب اسلام و خون شهدا و شاگرد امام جا زدن و رزمنده بودن فساد عملی می شود واقعیت کشور را انکار کردن رفتار اصلی مردم است تمدن شیعه را با تاریخ واقعی ایران و عراق و رفتار و فکر مردم و رهبران بسنجید. رسانه ها و فیلم ها تا حدی می توانند مشکلات را منعکس بکنند مثال فیلم اخراجی ها قسمت دوم فساد در ایران و سو ع استفاده سیستماتیک از دین و دفاع مقدس را تا حدی نشان می دهد پر سش این است فهم و و ظیفه شناسی
    مردم و رهبران کجاست

  3. سلام گفت:

    دلقک های سلطنتی و پری بلنده و تجزیه طلب های کردستان هم به اسراییل پیوستند و فعال شدند و خون ۱۰ هزار بچه در غزه روی دست شان هست دم از حقوق بشر و دمکراسی و صلح می زنند در جنگ عدالت نیست سیا ست حقه و اخبار دروغ برای پیروز شدن حاکم است قدرت نظامی و اقتصادی و راهبرد تصمیم گیری زیر می جواب می دهد جنگ روانی و دروغ حربه اصلی هست

  4. سلام گفت:

    اسراییل و ناتو مدعی شد ۳۵۰ پهباد ایرانی را زده. خلاصه بازی بین شاهد ۱۳۷ و اف_ ۳۵ نیروهای ناتوی صلیب پرست ها و نوکران عرب منطقه الشرق الاوسط صفر صفر اعلام شد و تما شا گر ها که بالغ بر ۵۰۰ میلیون می شدند یک شب نخوابید ند.

  5. یاشا گفت:

    فاژیسم اسراییل چون ۲۰۰ تا بمب اتم دارد هر جا خواست حق دارد حمله کند و همرزم شان جنگجویان صلیبی به نام ناتو. حقوق بشر و صلح برایشان معنی ندارد به جنگل نیو لیبرالیسم خوش آمدید اعراب منطقه اردن و سعودی و امارات کثیف تر از این ها هستند نژاد پرستی خونریزی و ترور مرام اصلی صهیونیزم است

  6. سلام گفت:

    تمام حمله اسراییل به ایران یک تله سیاسی داشت اول که با ایران مستقیم در گیر شود قتل عام ۳۵ هزار مردم غزه و ادامه قتل عام در غزه پنهان شود و ایران حمله بکند و مظلوم نمایی اسراییل و تشکیل جبهه جنگجویان صلیبی با اروپا شروع بشود و نوکران عرب در منطقه وفاداری به اسراییل را بار دیگر اثبات بکنند تا خون مردم غزه را از دستشان بشو یند. دوم چرا ایران نباید بمب اتم داشته باشد جواب روشن است هر وقت دلشان خواست بتوانند حمله نظامی بکنند و خونریزی را ه بیندازند این قانون جنگل است که قدرتمند خود را جهان آزاد و بر حق می نامند چون قدرت و قانون و حقوق دست اوست و دولت های دست نشانده و ضعیف که نوکری را قبول کرده اند با او همراه باید بشوند عربستان امارات مصر قطر ترکیه پاکستان طالبان همه در ترس و ضعف و فساد غرق هستند و اسلام عمر خطاب که شناخته اند مسأله هست. و راه حلی نیست انقلاب ایران را هم کارنامه ۴۵ ساله و فساد و خونریزی سال ۵۸ نشانگر ضعف ملت ایران هم هست اصلاحات در چند جبهه هم احتیاج به عقل و علم و عدالت دارد. طبقه دانشگاهی ایران ضعیف و نادان هستند درد اصلی اینجا ست

  7. سلام گفت:

    کمک نظامی آمریکا به هم پیمانان – ۱۵۰ میلیارد اوکراینی جلوی روسیه. ۲۶ میلیارد به اسراییل جلوی ایران و ۸ میلیارد به تایوان جلوی چین مبارزه و مقاومت بکنند این آخرین فرمول جبهه گیری قدرت ها در سطح جهان است و تعادل و تنظیم قدرت نظامی و اقتصادی بر اساس سیاست های کوتاه و بلند مدت قدرت های نظامی حاکم بر کره زمین است شرط این است که از عقل و علم چه کسی استفاده درست می کنند منابع و تکنولوژی اساس اقتصاد قوی هست اینجا ایران رد شده قبل از انقلاب سیاست غیرواقع بینانه پهلوی و بعد از انقلاب هرج و مرج و عقیده گرایی غیر عقلانی که ۴۵ سال است بر ایران حاکم است و در درک معادله جغرافیای سیاسی منطقه ایران همیشه گیج و توهمی عمل کرده است

  8. سلام گفت:

    منطق ساده و عقل می گوید وقتی دزدی و فساد در سطح وسیع توسط اعضای حکومت انجام میشود بهترین نمونه زمین خواری که به کمک قانون و اشخاص قدرتمندی در کشور انجام می گیرد حال این دزدی ها بیش از ۲۰ سال انجام می گیرد و ریشه دوانیده است و رییس جمهوری بیاید دزد ها را بگیرد یعنی افراد با قدرت را در کشور می گیرد این شایعه و تهمت نیست یک قضا وت عقلانی ساده و منصفانه بکنید . حال پیاده کردن قانون قدرت قوی و رهبر و مدیر قوی و زحمت کش می خواهد کجاست آن مرد میدان؟

  9. یاشا گفت:

    کجا ی جامعه ما دروغ نداریم اخوی عزیز . تا دیده شد انتخابات کسی نمی آید رییس دولت فتنه تبدیل شد به رییس دولت اصلاحات. و چه زمانی او هم … خواهد شد الله اعلم. تازه تمام دزدان گردن کلفت که همان سردار ها و پسران آقا یان شاگرد امام هستند رگ اقتصاد و قدرت را در دست دارند و یک شبه تمام فرش های کاخ سعد آباد غیب می شود و دولت های سایه ای اظهار بی اطلاعی می کنند و اخلاق جامعه اسلامی عدد صفر . فقط ۴۵ سال است شعار می د هیم مسأله قدس فلسطین درگیر عرب و یهود است را به اسلام ربط دادیم قبر امامان شیعه را اعراب سنی وحشی در بقیع با خاک یکسان
    کردند و با اینها محور مقاومت درست کرده‌ایم . توهم رهبران مرزی ندارد و ملت در جهالت و فقر اخلاقی . می گویند منطق ما این است. خوب پس عقل و عدالت کجا برود

  10. سلام گفت:

    آگهی دارایی گم شده ملت انقلابی ایران. اقلام زیر که متعلق به ملت است گم شده است یابنده به دفتر دارایی ملت ایران تحویل دهد اگر نگه دارید حرام است و در قیامت چوب توی نش..‌ تان خواهند کرد آنجا دیگر آقازاده و قدرت و تفنگ نمی شناسند. اقلام عبارتند از: ۱. فرش های کاخ سعد آباد // احتمالا در خانه یکی از دولت های سایه ای خدمت گذار ملت در ولنجک است. ۲. کوه سبلان با آب های معدنی و زمین های اطراف سرعین // ؟؟؟ ۳. زمین های گردنه حیران تا مرز جمهوری تجزیه شده آذربایجان // اکثرا شاگرد های قلابی و توهمی امام آنجا فعال هستند که به فکر ملت هستند. ۳. جنگل های ملت با درختانش // غیب شده‌اند ۴. املاک دولتی و موزه ها که قربانی اختلاس گران انقلابی نما شده‌اند // سرنوشت نامعلوم ۵. … ۶. قوه قانون گذاری که سواد اسلامی و علمی دارند // معلوم نیست کدام گوری هستند ۷. قوه قضایی // سال ۱۳۵۷ آیت الله ع.م. و ص.خ. و ه.غ. و سازمان م.خ. پایه آن را با انتقام و خون و جهالت بنا کرده اند و اثری از آن نیست ۸. قدرت اجرایی قانون و عدالت در جامعه که صد ها سال است در ایران خبری از آن نیست. این مسایل به کسی ربطی هم ندارد . فقط هنگام طاهر شدن زمین. پول . ثروت . دارایی قاپیدن و چا پیدن شروع می شود و وجدان و شرف و انسانیت و اسلام انقلابی همه مرخص. یا عربی بگوییم – خلاص حبیبی_ بروید بخوابید که این اقلام پیدا شدنی نیستند چون اخلاق و ایرانی و عرب بودن بودن با هم در تضاد هستند و این معادله غیر قابل حل می باشد . ادعا ۲۰ – دروغ .. – من من ۲۰ _ عقل و اخلاق صفر.

  11. سلام گفت:

    قبل بحث سیاسی این واژه ها و کاربرد آنها را دقیق روشن بکنید . کار رییس دولت –
    رهبر – نظام و مدل دمکراسی و حکومت – قانون – قدرت ، ۳ قوه اساسی حکومت – آزادی فکر و بیان – سطح درک سواد فرهنگ و اخلاق ملت یا جامعه – سطح عوام گرایی و رفتار عمومی _ طبقه روشنفکر و نخبه و دانشگاهی که کیفیت اخلاق و رفتار و سواد این طبقه که فاجعه اصلی ایران این جاست! – وضع کلی اقتصاد و جامعه و فرهنگ و رهبری در صد سال گذشته و کدام رهبران نتیجه مثبت داشته اند و سواد و اخلاق داشته اند کارنامه را نگاه بکنید محمد مصدق . مهدی بازرگان . ها شمی رفسنجانی . محمد خاتمی این ۴ رهبر تنها در جهت پیشرفت رفتند و همه ناکام و عزل شدند مردم هم هیچ پیشرفت اخلاقی نکرده اند معلوم است ایران یکی از فاسد ترین کشور ها خواهد بود حال از شعار خوشتان می آید بدهید ولی واقعیات آنجا هستند اهانت بکنید خودتان را نشان می دهید که عین گروه های اپوزسیون خارج چهره زشتی از ایرانی نشان خواهید داد فرهنگ عرب را دنبال نکنید تمام مکان مقدس اسلامی مکه و غیره پر است از وحشی هایی که خود را مسلمان نامیدند تاریخ را مرور بکنید و ظلم و جهل عمر خطاب را ببینید مرام ۱۲ امام را انجام بدهید که اول اخلاق و عقل و علم است این مسیر ایمان است در کدام مسیر رفته آید. فکر منطقی و عادلانه بکنید وجدان را بفهمید. خیلی مهم این شخصی که ایران را اداره و تصمیم گیرنده هست به اسم زنوزی و گروهش باید روشن شود

  12. سلام گفت:

    هنوز کشور دست بچه گرمسار است کودتای ۱۳۸۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *