http://didshahr.ir/264950

06:48 :: 1402/09/08

مدیرکل تعاون ، کار و امور اجتماعی استان اردبیل گفت: ۵۸۵ کودک دچار سوء تغذیه که در این استان شناسایی شده‌اند که زیرپوشش حمایت یارانه‌ای دولت قرار می‌گیرند.

یارانه

بهروز رحیم‌زاده  تشریح کرد: مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی در راستای حمایت از کودکان دچار سوء تغذیه با همکاری وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی اجرا و بر اساس آن خانوارهای دارای کودکان پنج تا ۵۹ ماهه مشمول دریافت یارانه کالایی می‌شوند.

وی افزود: بر اساس این طرح ماهانه به حساب سرپرستان خانوارهایی که در دهک‌های یک تا پنج قرار می‌گیرند، ۱۰ میلیون ریال و برای خانوارهایی که در دهک‌های ۶ و هفت هستند نیز ۶ میلیون ریال پرداخت خواهد شد.
مدیرکل تعاون، کار و امور اجتماعی استان اردبیل بیان کرد: سرپرستان خانوارهای دارای کودکان دچار سوء تفذیه از این پس می‌توانند با مراجعه به چهار هزار فروشگاه متصل به طرح در نقاط مختلف این استان، نسبت به خرید کالاهای مورد نیاز خود اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه یک‌سوم از مشمولان یارانه نقدی در استان اردبیل تا کنون از کالابرگ الکترونیکی استفاده کرده‌اند، اضافه کرد: این یارانه‌های واریزی برخلاف یارانه نقدی قابل برداشت از حساب‌ها نخواهد بود و خانوارها تنها می‌توانند از آن برای خرید مایحتاج اساسی استفاده کنند.

پیش‌تر ۱۱ قلم کالای اساسی شامل برنج، گوشت منجمد گوساله، حبوبات، شیر کم‌چرب، پنیر، ماست، مرغ، تخم‌مرغ، روغن مایع، ماکارونی، قند و شکر مشمول طرح کالابرگ الکترونیکی بودند که در طرح جدید میوه و سبزیجات هم به این فهرست اضافه شد.

خانوارهایی که یارانه نقدی به حسابشان واریز می‌شود، با نصب برنامه شما می‌توانند نزدیکترین فروشگاه‌های مشمول طرح را پیدا کنند و با شماره‌گیری #۱۴۶۳*۵۰۰* از باقی‌مانده اعتبارشان مطلع شوند.

 

  • لینک کوتاه
  • https://savalankhabar.ir/264950

اشتراک این خبر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *