http://didshahr.ir/259270

03:18 :: 1402/01/21

اغتشاشات جوی شمالغرب از چهارشنبه

اغتشاشات جوی آسمان را فرا می گیرد

 کلیک کنید: موضوعی مهم در مدارک خودرو که خیلی‌ها نمی‌دانند 


پهنهء پهناوری از نیمهء غرب ایران از ظهر چهارشنبه زیر آشفتگی مخرب جوی میرود.

سیستم سیکلونی (چرخندی) عمیق که از شرق اطلس برخاسته پس از گذر از فراز مدیترانه روی شرقمیانه مستقر بوده و درحال حرکت به مرز غربی ایران است. پیشانی آن صبح چهارشنبه به ایران میرسد.

️درون سیستم در تراز ۵۰۰ تا ۷۵۰ هکتوپاسکال جریانهای همرفتی شدید وجود دارد که سبب رشد هسته هایی از ابرهای cb با درجهء بالا و وقوع تندرهای مخرب جزیره ای میشود. رگبار باران ، تگرگهای درشت و حجیم ، آذرخشهای مهیب انفجاری و تندبادهای موقت از پدیده های مهم جوی این سیستم خواهند بود.

اغتشاشات جوی با شدت بیشتر طی پنجشنبه اغلب به شکل رگبار باران و تگرگ ادامه می یابد. جمعه و شنبه ناپایداری متوقف و به بارش خیلی خفیف و مقطعی برف در کوهپایه ها محدود میشود.
این دگرگونی های جوی در کنار شدت طوفان که بیشینه سرعت آن از سه شنبه گاهی به ۱۳۵ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید می‌تواند منجر به تلفات احتمالی ، مشکلات و خسارات بشوند.

دوشنبه تا پنجشنبه دما افزایش و از پنجشنبه تا شنبهء آینده کاهش می یابد.

احتمال تغییر الگوی تراز نزدیک به زمین و تشدید سرمای پیش بینی شده برای اواخر این هفته و اوایل هفتهء آینده هست که اطلاع رسانی خواهد شد.

نفوذ زبانه ای از کانتور سرد مربوط به سردچال شمالی که اینک از فراز قفقاز درحال گذر است از دیروز با فرونشاندن موقت طوفان گرمیج سبب کاهش چشمگبر دما و حاکمیت آسمان ابری در اردبیل و نواحی شرقی این استان شده است.

در دیگر نقاط شمالغرب پدیدهء غالب همچنان وزش تندباد ۵۵ تا ۷۵ کیلومتری است. وزش شدید باد دوباره از حوالی ظهر فردا در اردبیل آغاز و به تدریج از سه شنبه بر گستره و سرعت آن افزوده میشود.

توکلت علی الله ؛ مسعود وسیله ایردموسی


ابر

  • لینک کوتاه
  • https://savalankhabar.ir/259270

اشتراک این خبر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *