http://didshahr.ir/251597

11:27 :: 1401/01/21

برونداد مدلها نشانگر نفوذ جریانهای جنوبی تا غربی به پهنهء پهناوری از شمالغرب به ویڑه منطقهء اردبیل و بیداری غول گرمیج است.

بیداری غول گرمیج

 کلیک کنید:  موضوعی مهم در مدارک خودرو که خیلی‌ها نمی‌دانند 


غول گرمیج ، زوزه کشان باز میگردد

غول طوفان گرمیج که با نفوذ زبانهء موج سرد از قفقاز از شامگاه شنبه در اردبیل و غرب خزر خفته و فروکش کرده بود از عصر امروز دوشنبه به آرامی برخاسته و تا یکشنبه آینده زوزه کشان یکه تازی می کند.

نقشه های تراز میانی نشانگر تشکیل یک سیستم جبهه ای بر فراز شرقمیانه هستند. هوای گرم این سیستم قدرتمند فعلا در حال گسترش در غرب خزر و شمالغرب است.

برآیند این الگو کاهش فشار ستون جو و شروع دوباره تندباد گرم از حوالی ظهر امروز در منطقه است. سرعت تندباد امروز در شمالغرب میان ۷۵ تا ۹۰ کیلومتر بر ساعت تخمین زده میشود.این وضعیت کم و بیش ادامه می یابد و از اواخر سه شنبه با رسیدن زبانهء سیستم جبهه ای بر سرعت و گسترهء طوفان افزوده شده و به غرب گیلان هم کشیده میشود. فشار ستون جو در غرب خزر و شمالغرب به ۹۹۵ هکتوپاسکال کاهش یافته و شرایط برای طوفان مقطعی ۱۳۵ کیلومتری فراهم میشود.

طوفان و تندر از فردا تا یکشنبه سبب تلفات احتمالی و خسارت میشود.

از امروز روند دما صعودی شده و گرما طی سه شنبه و چهارشنبه به اوج رسیده و شبحی از تابستان را به تماشا میگذارد.

از پنجشنبه تا اوایل هفتهء آینده با نفوذ زبانه هوای سرد جبهه ، دمای منطقه بطور چشمگیر کاهش می یابد.

شدت رگبارها برای پنجشنبه انتظار میرود. باتوجه به همراهی سیستم با جریان جنوبغربی بارش منطقهء اردبیل نسبت به دیگر نقاط اندک پیش بینی میشود.جنوب استان اردبیل بیشترین بارش این استان از این سیستم را خواهد داشت.

الله اعلم ؛ مسعود وسیله ایردموس

  • لینک کوتاه
  • https://savalankhabar.ir/251597

اشتراک این خبر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *