http://didshahr.ir/247578

11:06 :: 1401/03/20

پیرو پیش آگاهی ها منطقه ی اردبیل و بعضی نقاط سردسیر شمالغرب از عصر جمعه زیر سرمای کم سابقه میرود.

نفوذ هرچه بیشتر سرما به اردبیل
خروجی نقشه ها و تصاویر ماهواره یک ناوه ی عمیق را نشان میدهد که مرکز آن اینک در قفقاز بوده و در حرکت نه چندان سریع به جانب شرق روز شنبه بر فراز پهنهء میانی دریای خزر مستقر میشود.

عمده ترین اثر این آرایش جوی در شمالغرب کاهش قابل توجه دما به ویژه در منطقه ی اردبیل از جمعه تا عصر دوشنبه است به گونه ای که ساکنان روستاها و نواحی سیاحتی‌ ییلاقی را به استفاده از لباس ضخیم و بخاری وا میدارد.

زبانه ی این ناوه در نقاط شمالی استانهای آذربایجان و اردبیل و به صورت خیلی ضعیف و نقطه ای در بعضی دیگر نقاط شمالغرب سبب ‌باران ملایم یا رگباری میشود.

اثرهای این سیستم در منطقه ی اردبیل و به خصوص در نیمه ی شرقی آن به صورت وزش شدید باد سرد از جانب شمال تا شمالشرق، آسمان ابری و مه آلود ، باران ریزه و با احتمال خیلی ضعیف باران ملایم و یا رگبارهای محلی زودگذر پدیدار میشوند.

طی ساعات عصرگاهی دوشنبه و سه شنبه با کاهش فشار ستون جو در شمالغرب وزش تندباد گاهی شدید و در اردبیل طوفانهای مقطعی و زودگذر گرمیج و افزایش چشمگیر دما انتظار میرود.

از حوالی ۲۵ خرداد ناوهء دیگری از فراز دریای سیاه به شمالغرب وارد و سبب کاهش چشمگیر دما و بارش احتمالی به ویژه در استان اردبیل خواهد شد.

تغییرات شدید و ناگهانی دما طی هفته ی پیش رو میتواند سبب مشکلاتی برای ساکنان منطقه ی اردبیل بشود.

مسعود وسیله

نفوذ هرچه بیشتر سرما به اردبیل

  • لینک کوتاه
  • https://savalankhabar.ir/247578

اشتراک این خبر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *