http://didshahr.ir/247351

04:50 :: 1402/04/20

پیرو پیش آگاهی ها ساکنان برخی نقاط شمالغرب از عصر امروز شاهد وقوع تندرهای زودگذر به شکل نقطه ای و جزیره ای خواهند بود.

هواشناسی

شرایط کنونی حاکم بر هوای شمالغرب از احتمال وقوع طوفان تندری شامگاهی طی امروز در برخی نقاط و به ویڑه کوهپایه ها حکایت دارد.

🔹تصاویر ماهواره نشانگر استقرار سیستم عظیم بندالی (بسته ، آهسته) که از دریاهای قطبی کارا و بارنتز تا شرق آناتولی و قفقاز گسترش یافته است.

🌧این سیستم همان بندالی است که در کشورهای زیر پوشش خود ازجمله آذربایجان ، ارمنستان و ترکیه برای چندین روز متوالی سبب بارشهای سنگین ، طوفانهای تندری ، کاهش دما و خسارات و تلفات شده است.

🌦زبانهء این سیستم منطقهء قفقاز را به خوبی پوشش داده ولی تا این زمان فقط به برخی نقاط شمالی آذربایجانها و اردبیل نفوذ کرده است.

⚡️باتوجه به افزایش شدید دما در اردبیل و دیگر مناطق شمالغرب و شارش ضعیف رطوبت در تراز ۷۵۰ هکتوپاسکال جو شرایط برای شکل گیری جریانهای بالارونده و وقوع بارشهای تندری پراکنده و طوفانهای زودگذر در نقاط شمالی آذربایجان و مرکز و شرق اردبیل از حوالی غروب آفتاب امروز تا پاسی از سحرگاه سه شنبه فراهم است.

☔️زبانهء جنوبی این سیستم از عصر فردا سه شنبه از مرزهای شمالی شمالغرب سبب کاهش دما و طی چهارشنبه در سواحل خزر و پهنهء شرقی اردبیل بارشهایی خواهد شد.

⛈ناپایداریها به صورت رگبار و رعدوبرق ، گاهی همراه مه غلیظ و باران ریزه و در ارتفاعات بالای ۴۵۰۰ متر سبلان به صورت برف انتظار میروند.

🌫از پنجشنبه بارشها متوقف ولی هوای سرد و گاهی ابری و مه آلود تا شنبه در اردبیل و به ویڑه شرق آن ادامه خواهد داشت.

⚠️باتوجه به خطر خزندگی شبانهء ابرهای کومولونیمبوس ، تگرگ ، سیلاب موقت ، تندبادهای زودگذر و صاعقه رعایت احتیاط ، پرهیز از کوهنوردی و کنترل دمای مکانهای حساس به سرما ازجمله مرغداری‌ها ضرورت دارد.

توکلت علی الله
مسعود وسیله ایردموسی

  • لینک کوتاه
  • https://savalankhabar.ir/247351

اشتراک این خبر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *