http://didshahr.ir/245221

04:02 :: 1401/12/15

پیرو پیش آگاهی ها طوفان شدید در بسیاری از نقاط شمالغرب شروع به وزیدن کرد.

هشدار ؛ خطر طوفان در شمالغرب


 

پیرو پیش آگاهی ها با کاهش هرچه بیشتر فشار ستون جو بر فراز غرب خزر و شمالغرب ، تندباد که از چند روز قبل شروع شده است امروز در اغلب این مناطق به طوفان سهمگین تبدیل میشود.

این طوفان که از جوانب جنوب تا غرب میوزد در نقاطی چون نیر ، هشترود ، بستان آباد ، ماهنشان ، فیروزآباد کوثر ، گرمی ، مشکین شهر ، آستارا ، اسب یونی ، اردبیل ، نمین ، مراغه ، ورزقان ، چاراویماق (قره آغاج) ، سرعین ، هریس ، کلیبر ، هوراند ، مرند ، زنجان ، خرمدره ، ابهر ، تاکستان و .. در برخی ساعات بطور تخمینی ۹۵ تا ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت سرعت خواهد داشت.

️طوفان ضمن خسارت به سازه های کم دوام ، مبلمان شهری ، درختان ، آنتنها ، تابلوها ، شیشه های ساختمانهای رو به باد و … سبب مشکلاتی برای رهگذران میشود.

طوفان که به خاطر ماهیت خود حامل هوای گرم و خشک است باتوجه به عریانی زمینهای منطقه از برف ، گرد و خاک و دانه های شن را به هوا بلند خواهد کرد.

رعایت احتیاط برای کاهش خسارات و تلفات احتمالی این پدیدهء جوی ضروریست.

تندباد تا سحرگاه سه شنبه در این مناطق ادامه می یابد. همین روز اردبیل آوردگاه دو جریان گرم و خشک جنوبی و سرد و مرطوب شمالی میشود. برآیند این الگو فروکش طوفان در غرب گیلان و شرق اردبیل و ادامهء آن در پهنهء مرکزی اردبیل و دیگر نقاط شمالغرب با کاهش نسبی دماست.

سه شنبه بارشهای خفیف در برخی نقاط شمالغرب انتظار میرود که در ارتفاعات بالای ۱۹۵۰ متر به صورت برف خواهد بود.

چهارشنبه تا جمعه گاهی باد بطور نسبی شدید در برخی نقاط شمالغرب و اردبیل پیش بینی میشود و از شنبه تندباد گرمیج با افزایش دما پدیدهء غالب خواهد بود.

الله اعلم ؛ مسعود وسیله ایردموسی


هوای طوفانی بر فراز ساوالان

آذربایجان شرقی ، تبریز ،آذربایجان غربی ، ارومیه ، اردبیل ، زنجان ، گلستان، گیلان ، لرستان ، مازندران ، مرکزی ، همدان

  • لینک کوتاه
  • https://savalankhabar.ir/245221

اشتراک این خبر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *