http://didshahr.ir/243832

09:46 :: 1401/11/23

پیرو پیش آگاهی ها ساکنان پهنه هایی از شمالغرب و به خصوص جنوب استان اردبیل روز دوشنبه بارش چشمگیر برف در نیمهء اسفند را تجربه می کنند.

برف در راه شمالغرب


♥ کلیک کنید: موضوعی مهم در مدارک خودرو که خیلی‌ها نمی‌دانند ♥


ساکنان برخی نقاط شمالغرب از ساعاتی دیگر با بارش برف مواجه میشوند.

این ناپایداریها از جنوب به شمال کمرنگ شده و حدود ۷۵ کیلومتر مانده به مرز شمالی به صفر میرسد.

نقشه های تراز میانی و تصاویر ماهواره نشانگر نفوذ سیستم سیکلونی از جنوبغرب به عرضهای شمالی کشورمان هستند که با فرا رفت هوای گرم و مرطوب همراهی دارد. کم ارتفاع محدود مدیترانه ای نیز از فراز عراق به سرعت درحال رسیدن به مرز غربی ایران است. تراف دریای سیاه نیز از روی شرق آناتولی درحال نفوذ به شمالغرب است.این سه موج در حوالی مرزهای کشورمان به هم میرسند ولی همچنان بیشترین اثر بارشی آن به دامنه های زاگرس ، البرز ، کرانهء خزر و شمالشرق محدود شده و برای شمالغرب به غیر از نیمهء جنوبی آن بارش چندانی ندارد.

منطقهء اردبیل در قسمت انتهایی اثر بارشی این موج قرار دارد و بیشینه ۳ میلیمتر بارش دریافت میکند.اما به نظر میرسد زبانهء پرفشار خزری حامل هوای سرد و مرطوب تا اندازه ای بارش برف را طی عصر امروز تقویت بکند.از این رو برای دشت اردبیل و به ویڑه دامنهء کوههای سبلان ، باغرو و … مجموع برف امروز و دوشنبه از ۵ تا ۱۰سانتیمتر تخمین زده میشود.

سه شنبه با شارش رطوبت و سرما از فراز خزر آسمان اردبیل و به ویڑه پهنهء شمالی و شرقی آن ابری و مه آلود شده و بارش خفیف برف خشک و پودری آغاز میشود.

با کاهش فشار ستون جو پدیدهء عمده در غرب گیلان و اغلب نقاط شمالغرب و به خصوص منطقهء اردبیل از چهارشنبه تا جمعه وزش شدید باد جنوبغربی گرمیج با بیشینه سرعت ۹۸ کیلومتر بر ساعت است.

پیش بینی دقیق به امید خدا منتشر میشود.

توکلت علی الله ؛ مسعود وسیله ایردموسی

کولاک برف گردنه حیران

برف در راه شمالغرب

  • لینک کوتاه
  • https://savalankhabar.ir/243832

اشتراک این خبر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *