http://didshahr.ir/241219

11:30 :: 1400/11/05

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: فقدان صنایع تبدیلی و تکمیلی و خروج خام محصولات دامی چالشی برای استان در این زمینه به شمار می‌رود.

دامپزشک
بهلول تکلوی در دیدار با رئیس پارک علم و فناوری بیان کرد: این استان ظرفیت بالایی در تولید دام و طیور و فراورده‌های خام دامی دارد اما نبود صنایع تکمیلی چالشی است که برای رفع آن نیازمند همکاری و هم‌افزایی شرکت‌های دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری هستیم.

وی افزود: دامپزشکی به عنوان یکی از ارگان‌های حوزه تامین سلامت و تضمین امنیت غذایی جامعه جایگاه ویژه‌ای دارد و یکی از نقش‌های بسیار مهم آن در بعد اقتصادی اهمیتش در تجارت محصولات دامی است.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گزارش مبسوطی از فعالیت‌های دامپزشکی در منطقه ارایه کرد و با یاد آوری اهمیت آن از مزرعه تا سفره، اظهار کرد: برای برخی از مسائل این حوزه می‌توان اطلاعات و داده‌های اولیه را در اختیار پارک علم و فناوری قرار داد تا با همکاری بیشتر چالش‌های موجود را مرتفع نماییم.

وی با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری با حضور جوانان نخبه، متخصص و خلاق مایه مباهات است، اضافه کرد: آمادگی کامل همکاری با مجموعه‌های دانش‌بنیان از جمله پارک علم و فناوری در استان وجود دارد تا با استفاده از ظرفیت‌های علمی که در این مجموعه‌ها نهادینه شده است، بسیاری از مشکلات حوزه دامی را با کمک آنها حل کرد.

دامداری

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل نیز ضمن ارایه توضیحاتی در خصوص تاریخچه این مجموعه، گزارشی از فعالیت‌ها، پیشرفت‌ها و دستاوردهای این مجموعه دانش‌بنیان ارایه کرد و گفت: پارک علم و فناوری آماده است در زمینه فعالیت‌های دوجانبه در حوزه‌های مختلف دامپزشکی، علوم دامی و دامپروری همکاری نماید.

حبیب ابراهیم‌پور افزود: دامپزشکی در تامین و تضمین امنیت غذایی، اقتصاد پایدار و نیز ارتقای سلامت و بهداشت عمومی نقش بسزایی دارد و تلاش می‌شود با تعمیق همکاری‌های مشترک این سهم پررنگتر و تاثیرگذارتر از گذشته باشد.

وی در ادامه خواستار انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه و ایجاد مرکز نوآوری تخصصی دامپزشکی در استان اردبیل شد.

  • لینک کوتاه
  • https://savalankhabar.ir/241219

اشتراک این خبر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *