http://didshahr.ir/237442

01:19 :: 1400/11/02

پزشکان باید تحصیلات گسترده (به طور متوسط هشت سال) و آموزش در حین کار داشته باشند.

بیماری

پزشکان باید بتوانند بیماری ها را تشخیص داده و درمان کنند، با بیماران و مراقبان صحبت کنند و با دیگر متخصصان پزشکی همکاری کنند. در اینجا متداول ترین اقداماتی است که باید انجام دهید اگر می خواهید پزشک شوید.

  1. مدرک لیسانس بگیرید

بسیاری از افراد به عنوان رشته اصلی خود بر روی پیش پزشکی، علوم ورزشی، زیست شناسی و سایر برنامه های علمی تمرکز می کنند.

  1. در آزمون پذیرش کالج پزشکی (MCAT) شرکت کنید

MCAT یک امتحان استاندارد است که برای کمک به دانشکده‌های پزشکی طراحی شده است تا دانش، شخصیت و سایر ویژگی‌های شما را ارزیابی کنند که برای تعیین مناسب بودن شما برای پذیرش در دانشکده پزشکی استفاده می‌شود.

  1. برای دانشکده پزشکی اقدام کنید

برای به کار بردن مفاهیمی که در کلاس درس آموخته اید و تمرین کار با طیف وسیعی از بیماران واقعی، آموزش عملی دریافت خواهید کرد. شما ممکن است با متخصصان بالینی مانند متخصصان اطفال، روانپزشکان، طب سالمندان، جراحی و داخلی کار کنید.

  1. مدرک پزشکی بگیرید

برای اینکه مدرک شما معتبر تلقی شود، مدرسه شما باید توسط کمیسیون انجمن استئوپاتی آمریکا در مورد اعتباربخشی استئوپاتی یا کمیته رابط در آموزش پزشکی معتبر باشد.

  1. یک برنامه اقامت را کامل کنید

پس از فارغ التحصیلی پزشکان از دانشکده پزشکی، آنها باید یک دوره کارآموزی یک ساله را بگذرانند و در این مدت در کنار پزشکان دارای مجوز برای تکمیل دوره های آموزشی عمومی پزشکی مورد نیاز کار می کنند. پس از اتمام دوره کارآموزی، فارغ التحصیلان باید یک دوره رزیدنتی دو تا پنج ساله را در حوزه پزشکی انتخابی خود بگذرانند.

  1. قبولی در آزمون های مجوز پزشکی

پروانه پزشکی دولتی

یک پزشک پس از دریافت مجوز پزشکی از نظر قانونی مجاز است به طبابت بپردازد. شما باید از یک دانشکده پزشکی معتبر فارغ التحصیل شوید، یک دوره کارآموزی را بگذرانید و در آزمون مجوز دولتی قبول شوید. هر ایالت شرایط خاص خود را برای صدور مجوز دارد، اما همه آنها به اعتبارات آموزش مداوم برای تمدید و بررسی های گسترده سابقه نیاز دارند.

گواهینامه های هیئت مدیره

اینها گواهینامه های ملی هستند که نشان می دهد یک پزشک در نوع خاصی از پزشکی آموزش دیده است. این پزشکان با آموزش گسترده و قبولی در آزمون سراسری در رشته خود متخصص می شوند.

سوالات متداول

در زیر برخی از متداول‌ترین سؤالات درباره پزشکی جمع آوری شده است:

  1. برای پزشک شدن چه مهارت هایی لازم است؟

پزشکان برای موفقیت در رشته خود باید بیش از دانش پزشکی داشته باشند. برخی از مهارت های اضافی عبارتند از:

مهارت های حل مسئله قوی

آموزش پزشکی دانش فنی برای تبدیل شدن به یک پزشک را فراهم می کند، اما توانایی ساختارشکنی مشکلات و پیاده سازی آن دانش یک مهارت بسیار تنظیم شده است که با تجربه و کار در آن به دست می آید. با توجه به این واقعیت که مسائل پزشکی همیشه فوراً آشکار نیستند، پزشکان باید از جنبه خلاق مغز خود در کنار دانش آموخته شده خود برای یافتن پاسخ استفاده کنند.

مهارت های تصمیم گیری موثر

مراقبت از بیمار به تصمیمات پزشکان بستگی دارد، بنابراین مهم است که یک پزشک مشتاق به مسئولیت پذیری و تصمیم گیری غیرممکن عادت کند. از تعیین یک برنامه درمانی کم خطر تا تصمیم گیری در مورد مرگ یا زندگی، یک پزشک باید تحت فشار آرام، مطمئن و حرفه ای باقی بماند.

مهارت های رهبری

در برخی مواقع، هر دکتری اولین کسی است که در موارد اورژانسی با او تماس گرفته می‌شود. بیماران و همکاران برای دستورالعمل ها، پاسخ ها و اطمینان خاطر به پزشکان وابسته هستند. علاوه بر این، پزشکان با تجربه تر معمولاً با پزشکان جدید و دانشجویان پزشکی جفت می شوند، بنابراین نشان دادن رهبری بسیار مهم خواهد بود.

مهارت های ارتباطی

ارتباط موثر بخش مهمی از تشخیص اولیه است. یک پزشک باید سؤالات درستی بپرسد، پاسخ‌های بیماران را تجزیه و تحلیل کند و آنچه را که فکر می‌کند با بیمار می‌گذرد به وضوح در میان بگذارد و اقداماتی را که باید در طول بهبودی انجام دهند یا از آنها اجتناب می‌کرد راهنمایی کند.

  1. ساعات کاری پزشکان چگونه است؟

ساعات کار یک پزشک تا حد زیادی به تخصص آنها، محل کار، سابقه کار و عوامل دیگر بستگی دارد. یک پزشک عمومی که در یک مطب خصوصی کار می کند ممکن است ۴۰ تا ۴۵ ساعت در هفته کار کند، در حالی که یک رزیدنت جراحی در یک بیمارستان ممکن است ۲۴ یا حتی ۳۶ ساعت متوالی کار کند که حدود ۱۰۰ ساعت در هفته میشود. پزشک عمومی معمولاً ساعات استاندارد مطب خود را کار می کند (معمولاً ۹-۵) در حالی که رزیدنت جراحی با توجه به حوزه تخصصی می تواند در صورت نیاز یک شب تا روز بعد را کار کند. پزشکان بیمارستان معمولاً بیشتر از پزشکانی که در یک کلینیک یا مطب خصوصی هستند کار می کنند. با این حال، کلینیک ها معمولاً ساعات آخر هفته دارند، در حالی که اکثر مطب های خصوصی اینگونه نیستند.

  1. سایر مشاغل پزشکی چیست؟

رشته پزشکی بسیار گسترده است و شاخه های بی شماری وجود دارد که می توان در آن زمینه ها فعالیت کرد. در اینجا چند نمونه از مشاغل مرتبط با پزشکی آورده شده است:

دستیار پزشک

دستیاران پزشک از پزشکان در انجام وظایف معمول خود، مانند انجام معاینات معمول، به‌روزرسانی نمودارهای بیمار، و همکاری نزدیک با سایر متخصصان پزشکی برای مشاهده کل تاریخچه پزشکی و وضعیت فعلی بیمار، پشتیبانی می‌کنند.

پرستار ثبت نام شده متخصص بیهوشی

این متخصصان در طی اقدامات پزشکی بیهوشی را برای بیماران انجام می دهند. آنها مسئول اطمینان از بیهوش شدن بیمار با استفاده از مقدار مناسب دارو برای خواب بیماران در حین جراحی هستند.

دندانپزشک

دندانپزشکان سلامت دهان و دندان بیمار را مدیریت می کنند. این یک کار حیاتی است، زیرا بسیاری از بیماری های کل بدن را می توان ابتدا در دهان تشخیص داد. دندانپزشکان مسئول انجام معاینات روتین سلامت دهان بیمار هستند.

  • لینک کوتاه
  • https://savalankhabar.ir/237442

اشتراک این خبر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *