http://didshahr.ir/266986

01:08 :: 1403/02/25

خودم را بعد از شکست عشقی در اتاقم زندانی کردم.

دختر-girl

نویسنده : فریده زاهدی‌محبوب | ‌ روان‌شناس‌بالینی

سوال: دختری ۲۵ساله هستم. یک شکست عشقی خوردم که بدجور به هم ریختم. توان فکر کردن ندارم و همه درها به رویم بسته است. خودم را در اتاقم زندانی کردم اما حالم بهتر نشد. چه کنم؟

پاسخ: قبل از هر چیز باید بدانید که اگر احساس غم یا افسردگی را بعد از شکست عاطفی تجربه می‌کنید، امری طبیعی تلقی می‌شود. در ادامه چند توصیه به شما دارم.

مراقب احساسات متناقض‌تان باشید

غم از دست‌دادن و احساسات دردناکی که به سمت فرد بعد از پایان یک رابطه عاطفی می‌آید، گاهی منجر به رفتارهای غیرمعمول و احساسات متناقض و تجربه هیجان شدید خواهد شد. به همین جهت بهتر است قبل از هر تصمیم جدی کمی تامل داشته باشید تا منجر به آسیب‌های بیشتری نشوید. از آن جایی که درد حاصل از این اتفاق ناخوشایند است، افراد به دنبال فرار از این درد هستند که می‌تواند به تصمیم به برگشت به رابطه گذشته یا وارد شدن به رابطه جدید صرف فراموش کردن فرد سابق منجر شود که باید برخود یادآور شد که هیجانات و احساس‌های ناراحت کننده، گریه کردن، خشم و بی‌قراری واکنش طبیعی و گذرایی است که باید به خودتان زمان دهید.

شکست را بپذیرید

اولین قدم برای کنار آمدن با سوگ عاطفی، پذیرش آن است. با این که انکار، یکی از مراحل طبیعی سوگ عاطفی است، اما طولانی شدن آن به پیچیده‌تر شدن سوگ منجر می‌شود. تلاش برای پذیرش اتفاقی که افتاده و اجتناب از راه‌های مختلف برای برگرداندن شخص از دست رفته، باعث می‌شود راحت‌تر بتوانید اتفاقی را که افتاده قبول کنید.

زندانی‌کردن خودتان باعث بدترشدن شرایط می‌شود

گفته‌اید خودم را در اتاقم زندانی کردم اما حالم بهتر نشد. چه کنم؟ برقراری ارتباط با دیگر دوستان باعث می‌شود تحمل غم و دوری برای ما راحت‌تر باشد. انزوا و گوشه‌گیری باعث بدتر شدن علایم سوگ می‌شود. در شرایطی که فرد معشوقی را در یک رابطه از دست داده، لازم است از وجود سایر افراد و سایر روابط بهره‌مند شود اما همواره باید این نکته را مد نظر داشت که در چنین شرایطی بهتر است روی روابط صرفاً دوستانه تمرکز شود و نه شروع سریع یک رابطه عاطفی جدید! چراکه در این حالت فرد برای رهایی از غم از دست دادن یک رابطه عاطفی به طور شتابزده و عمدتاً به اشتباه، وارد یک رابطه عاطفی جدید می‌شود که سرانجامی جز جدایی و شکست دوباره ندارد.

مراقب روان‌تان باشید

انجام فعالیت‌هایی که به بهبود روحیه و خلق کمک می‌کند، می‌تواند به راحت‌تر سپری شدن سوگ کمک کند. توجه به تغذیه، خواب کافی، تحرک و داشتن تفریحات مختلف از جمله فعالیت‌های خود مراقبتی هستند که شما می‌توانید انجام دهید.

  • لینک کوتاه
  • https://savalankhabar.ir/266986

اشتراک این خبر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *