http://didshahr.ir/268670

07:59 :: 1403/07/14

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل با اشاره به رشد چشمگیر نیروگاه‌های خورشیدی در استان گفت: در حال حاضر، ۲۲۵ نیروگاه خورشیدی فعال به بهره‌برداری رسیده که برق خود را به شبکه سراسری تحویل می دهند

حسین قدیمی

انرژی های تجدید پذیر به آن دسته از منابع انرژی اطلاق می‌شود که در مقایسه با منابع فسیلی، به سرعت جایگزین می‌شوند و تاثیرات مخرب کمتری بر محیط زیست دارند. این منابع به دلیل قابلیت تجدید شدن به مرور زمان، به عنوان راه‌حلی پایدار برای تامین انرژی مورد نیاز جهان شناخته شده اند.

طی سالهای اخیر، انرژی خورشیدی، سهم قابل توجهی را در ترکیب انرژی کشورها به خود اختصاص داده است. به طوری که، هزینه تولید پنل‌های خورشیدی به شدت کاهش یافته و آنها را به یکی از مقرون به صرفه‌ترین انواع مولدهای تولید برق با طول عمر چندین دهه تبدیل کرده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل رشد قابل توجه استفاده از انرژی خورشیدی را نشانگر اهمیت روزافزون این منبع انرژی پاک دانست و گفت: کشور ما به دلیل قرار گرفتن در کمربند تابشی خورشید، از پتانسیل بالایی در زمینه بهره برداری از این موهبت خدادادی برخوردار است.

حسین قدیمی با اشاره به بازدهی عالی استفاده از پنل های خورشیدی با تولید یک هزار و ۹۰۰ کیلووات ساعت در هر متر مربع افزود: بر اساس بررسی های کارشناسان، جنوب استان اردبیل، بهترین ظرفیت ها را برای استفاده از انرژی خورشیدی دارا می باشد.

وی سرمایه گذاری در صنعت تولید برق خورشیدی را سرمایه‌گذاری برای استقلال انرژی دانست و افزود: توسعه نیروگاه‌های خورشیدی در سطح استان، علاوه بر کمک به پایداری شبکه، زمینه ساز اشتغال و درآمدزایی ساکنان روستاها و مناطق کم برخوردار استان را نیز فراهم کرده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل با اشاره به رشد چشمگیر نیروگاه‌های خورشیدی در استان گفت: در حال حاضر، ۲۲۵ نیروگاه خورشیدی فعال به بهره‌برداری رسیده که برق خود را به شبکه سراسری تحویل می دهند.

قدیمی با عنوان اینکه توسعه نیروگاه‌های خورشیدی از اولویت های شرکت توزیع برق اردبیل بشمار می رود افزود: جهت توسعه بخش نیروگاه‌های خورشیدی (انرژی های تجدیدپذیر) با ظرفیتی نزدیک به ۱۵۰ مگاوات میزان تولید، در دست بررسی و راه اندازی می باشد.

  • لینک کوتاه
  • https://savalankhabar.ir/268670

اشتراک این خبر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *