http://didshahr.ir/268045

08:43 :: 1403/05/21

حسین قدیمی گفت: با توجه به اینکه نسبت به پیک مصرف سال گذشته با ناترازی ۱۵ هزار مگاواتی برق مواجه هستیم، باید با افزایش تولید انرژی های تجدیدپذیر این فاصله کاهش یابد.

حسین قدیمی

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل با بیان اینکه مدیریت بهینه مصرف برق اولویت اصلی خبرنگاران باشد، گفت: با توجه به اینکه نسبت به پیک مصرف سال گذشته با ناترازی ۱۵ هزار مگاواتی برق مواجه هستیم، باید با افزایش تولید انرژی های تجدیدپذیر این فاصله کاهش یابد.

حسین قدیمی در نشست خبری که در سالن جلسات شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، اظهار کرد: ۸۰ درصد مشترکان الگوی مصرف را رعایت می کنند و نیازم استفاده بهینه از مصرف برق هستیم.

وی با اشاره به نقش مهم و تاثیرگذار خبرنگاران در اطلاع رسانی مصرف برق ادامه داد: خبرنگاران با مسئولیت اطلاع رسانی و فرهنگ صحیح در استفاده از برق می توانند نقش مهم و اساسی داشته باشند.

وی با قدردانی از زحمات خبرنگاران یادآور شد: مدیریت مصرف برق جزو موضوعات مهم حال حاضر کشور است که با همکاری رسانه‌ها می‌توان رعایت الگوی مصرف برق را در کشور مدیریت و فرهنگ استفاده درست از این منابع را گسترش داد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل به اهمیت توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر در جهت کاهش ناترازی های انرژی اشاره کرد و افزود: در مقایسه با نیروگاه های حرارتی نیروگاههای تجدیدپذیر به دلایل مختلف نظیر سرعت و سهولت بالای اجرا و نصب، عدم نیاز به سوخت، سازگاری با محیط زیست و … بایستی در اولویت توسعه قرار گیرد.ق

وی با بیان اینکه ۴۳ درصد مشترکان تجاری و خانگی هستند، ادامه داد: با نصب کنتور هوشمند در چاه های کشاورزی و صنایع تلاش کردیم تا الگوی مصرف را مدیریت کنیم.

93808669 caf0 4ccb 99d6 29b6d65e9726

۸۰ درصد هموطنان الگوی مصرف را رعایت می کنند

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل با اشاره به اینکه ۸۰ درصد هموطنان الگوی مصرف را رعایت می کنند، تصریح کرد: تلاش و همت ما بر این است تا هم افزایی بیشتری را در راستای رعایت الگوی مصرف داشته باشیم.

قدیمی افزود: یکی از چالش های پیش رو ناترازی تولید برق در کشور است که همکاری همه جانبه و برنامه ریزی برای کنترل مشترکان پرمصرف خانگی می تواند در امر کاهش مصرف برق کمک کار ما باشد.

در پایان این مراسم از تمامی خبرنگاران توسط مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل و معاونین با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

خبرنگار: عفت آقایاری

  • لینک کوتاه
  • https://savalankhabar.ir/268045

اشتراک این خبر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *