http://didshahr.ir/268037

03:11 :: 1403/05/21

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت:استان اردبیل ازلحاظ صنعتی شدن در آستانه جهش اقتصادی است و به عنوان بهشت سرمایه گذاری شناخته شده است.

مسعود ایرانی

در بازدید خبرنگاران  که به  همت اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل برگزار شد، خبرنگاران از نزدیک در جریان فعالیت کارخانه های اشجع باتری، طنین پیک سبلان و سبلان پارچه قرار گرفتند.

در این بازدید رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بیان کرد: استان اردبیل ازلحاظ صنعتی شدن در آستانه جهش اقتصادی است و به عنوان بهشت سرمایه گذاری شناخته شده و مجموعه صنعت، معدن و تجارت استان نیزدر راستای حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی استان و رفع موانع احتمالی آنها همواره در کنار سرمایه گذاران می باشد.

مسعود ایرانی بیان کرد: سرمایه گذاران، فعالین اقتصادی و کارگرانی که در بحث تولید زحمت می کشند علاوه بر تامین مایحتاج عمومی خانواده ، موجب تولید علم و ثروت در کشور می شوند که ارزش آن به مراتب بیشتر است و در این راستا مقام عالی استان ، دستگاههای اجرایی، مجموعه صنعت، معدن و تجارت استان، عزم عمومی و جدی برای حمایت از بحث کارگری، کارخانجات و تولید دارند تا موانع آنها رفع نمایند.

b4754f4f 43ac 4a40 ba8d e7eb2c466362

تولید سالانه حدود ۶ میلیون توپ ورزشی در اردبیل

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: سالانه حدود ۶ میلیون توپ ورزشی یعنی معادل ۸۰ درصد کل توپ ورزشی تولیدی کشور در استان اردبیل تولید می‌شود.

ایرانی اظهار کرد: حدود ۸۰ درصد از توپ‌های ورزشی کشور در استان اردبیل تولید می‌شود.

وی افزود: با توجه به تحریم‌ها در تایید توپ‌های ورزشی از سازمان استاندارد جهانی مشکلاتی در این زمینه وجود داشت اما با استفاده از برخی از اقدامات استاندارهای توپ‌هی تولید شده در اردبیل تایید شده‌اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل تصریح کرد: در بحث صادرات توپ‌ها باید گفت که توپ‌های تولیدی در اردبیل حتی به کشورهای اروپایی نیز صادر می‌شود و ارزآوری صورت می‌گیرد و در حال حاضر توپ‌های ورزشی تولیدی در استان اردبیل به ۸ کشور صادر می‌شود.

وی گفت: در این کارخانه حدود ۷۰۰ نوع توپ ورزشی تولید می‌شود و در بخش دیگر کارخانه که تولید اسباب‌بازی قرار دارد به ۳ کشور دنیا صادرات داریم.

4a5802b5 5325 4805 821d 3885d438320e

بزرگترین کارخانه نساجی و تولید پوشاک در اردبیل

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل ادامه داد: شرکت تجارت دوخت برتر سبلان به عنوان بزرگترین کارخانه نساجی و تولید پوشاک خاورمیانه واقع در استان اردبیل با حمایت بانک تجارت در راستای مولدسازی و احیای واحد های صنعتی درحال فعالیت و آماده عقد قرارداد با تمام واحدهای صنعتی و یا مشتریان عمده زنجیره تولید انواع محصولات ریسندگی و بافندگی، نساجی، پوشاک و البسه می باشد.

ایرانی یادآور شد: کارخانه تجارت دوخت برتر سبلان با بیش از ۱۰۰۰ نیروی کارآزموده و ماهر در راستای تولید کالای تماما ایرانی به صورت ۲۴ ساعته آماده دریافت و تکمیل سفارش تمام اورگان ها و سازمان های خصوصی و دولتی می‌باشد.

وی بیان کرد: این مجتمع زنجیره کامل تولید پوشاک است که از الیاف شروع شده و خروجی آن پارچه و پوشاک می باشد.

492d722a 26aa 4eed aae8 cbf2d64d4b1e

استان اردبیل به صادرکننده باتری خودرو تبدیل می‌شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در ادامه بازدید از کارخاانه تولیدی اشجع باطری بازدید کرد.

ایرانی بیان کرد: گروه کارخانجات اشجع باطری با استفاده از به روز ترین تکنولوژی ساخت باتری های سیلد و اسیدی در سال ۱۳۹۸ در شهر اردبیل تاسیس شده است.

وی عنوان کرد: خط تولید این شرکت مجهز به تکنلوژی روز بوده و توانایی تولید و مونتاژ صفر تا ۱۰۰ محصولات را دارا می باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل ادامه داد: اشجع باتری دارای واحد تحقیق و توسعه متشکل از اساتید دانشگاهی و داشجویان دکتری حوزه مهندسی برق و فیزیک و شیمی می باشد و این شرکت تحقیق و توسعه را یکی از ارکان اصلی رشد و تصاحب بازارهای خارجی می داند.

گروه کارخانجات آکو باتری در دیماه ۱۳۹۸ توسط رییس جمهور ایران به شکل رسمی افتتاح گردید. طراحی و امکان سنجی این کارخانه از سال ۱۳۹۵ آغاز شد و در سال ۱۳۹۶ عملیات ساخت کارخانجات آکو باتری آغاز گردید و در روزهای پایانی سال ۱۳۹۷ به بهره برداری در فاز اول خود رسید.

در ادامه این بازدید ،مدیرعامل آکو باتری استان اردبیل  گفت: این مجموعه تولیدی تنها مجموعه‌ای در کشور می‌باشد که از صفر تا ۱۰۰ درصد تولید و فروش را به صورت عمده و خرد انجام داده و با فعال‌سازی واحد R&D و استفاده از دانش فنی آلمان و ترکیه در تلاش است تا باتری صنعتی، مخابراتی و حتـی خودروهای برقی را تولید و روانه بازار کرده و ۳۰ درصد از محصول خود را روانه بازارهای خارجی کنند.

مهدی اشجع گفت: این کارخانه در زمینی به مساحت ۳۰ هزار مترمربع و با صرف بیش از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد راه‌اندازی شده است.

وی اضافه‌کرد: با راه‌اندازی این واحد تولیدی ضمن افزایش تولید و تامین نیاز داخلی باتری انواع خودرو، از خروج سالیانه سه میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری شده که این مبلغ با تکمیل ظرفیت کارخانه ۲۰ میلیون دلار خواهد بود.

به گفته وی ، ظرفیت تولید این کارخانه سالانه یک میلیون عدد باطری خودرو است که در فازهای اول، دوم و سوم برای ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم فرصت شغلی ایجاد کرده و با راه‌اندازی فازهای چهارم و پنجم تعداد شاغلان کارخانه به ۸۰۰ نفر افزایش خواهد یافت.

خبرنگار: عفت آقایاری

  • لینک کوتاه
  • https://savalankhabar.ir/268037

اشتراک این خبر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *