http://didshahr.ir/266362

09:27 :: 1402/11/18

 عضو شورای شهر اردبیل گفت:توجه به ملاحضات اقتصادی و معیشتی شهروندان در تصویب تعرفه ۱۴۰۳ شهرداری باید در اولویت بررسی ها قرار می گرفت.

زهرا قدیمی 1

خبرنگار: عفت آقایاری

عضو شورای شهر اردبیل گفت:توجه به ملاحضات اقتصادی و معیشتی شهروندان در تصویب تعرفه ۱۴۰۳ شهرداری باید در اولویت بررسی ها می بود.

زهرا قدیمی عضو شورای شهر اردبیل در خصوص لایحه تعرفه عوارض و بهای خدمات محلی ۱۴۰۳ شهرداری اردبیل گفت: ما بعنوان نماینده مردم در شورای اسلامی مدافع حقوق شهروندان هستیم از طرفی نیز توجه به صرفه و صلاح شهرداری وظیفه ما هست واین امر قابل انکار نیست.

وی با بیان اینکه ملاحضات اقتصادی و معیشتی شهروندان اولویت بنده بعنوان عضوی از شورای شهر بوده است و همواره به این امر تاکید داشته ام.

عضو شورای شهر اردبیل همچنین با اشاره به اینکه در سال ١۴٠٢ نیز با افزایش بالای تعرفه عوارض و بهای خدمات محلی شهرداری اردبیل مواجه بودیم؛ افزود: متاسفانه نتیجه برعکس گرفتیم و تعداد ساخت و سازها و صدور پروانه ساختمانی بسیار کاهش یافت. و تلاش شهرداری برای کسب درآمد از این طریق به نتیجه مطلوب نرسید .

قدیمی ادامه داد: لایحه تعرفه سال آتی را باید در برخی موارد کاهش میدادیم اما متاسفانه این مهم انجام نشد و بررسی تعرفه موجود بصورت ایده ال پیش نرفت .

عضو شورای شهر اردبیل با اشاره به اینکه کل درامد حاصل از تعرفه فقط ۲۰الی ٢۵ درصد از بودجه را تامین میکند،تصریح کرد: اگر شهرداری میتوانست مدیریت صرفه جو محور را در اولویت کار خود قرار دهد ما نیز میتوانستیم حداقل ترین افزایش را در تعرفه عوارض و بها ی خدمات داشته باشیم تا در بیشتر موارد علی الخصوص در خصوص صدور پروانه نیز آن دسته از خانواده هایی که برای ساخت یک سرپناه۵۰ متری تلاش میکنند و به نتیجه نمی رسند آنها را یاری رسانیم.

وی همچنین در خصوص صحبت های شهردار اردبیل مبنی بر درامد شهرداری از ارایه تخفیفات ۳۰ درصدی در عوارضات شهرداری گفت: این طرح یک طرح تشویقی است و ربطی به تعرفه ندارد بطوریکه حتی قشر ضعیف و محروم جامعه حتی قدرت استفاده از این طرح را ندارند و قطعا با این تعرفه دوباره شاهد کاهش ساخت و ساز خواهیم شد.

  • لینک کوتاه
  • https://savalankhabar.ir/266362

اشتراک این خبر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *