http://didshahr.ir/265720

06:18 :: 1402/10/19

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت : بیش از ۲۳ هزارتن سیب زمینی به کشورهای خارجی صادر شده و صدور این محصول همچنان ادامه دارد.

نوبخت اژدری

نوبخت اژدری مقصد صادرات را عمدتا کشورهای حوزه قفقاز خواند و افزود : محصول سیب زمینی از اردبیل به کشورهای آذربایجان، عراق ، ترکمنستان،ازبکستان، پاکستان و بلاروس صادر می شود.

وی با اشاره به کیفیت بالای سیب زمینی استان اردبیل گفت : به لحاظ خوش خوراکی و ماندگاری بالا سیب زمینی اردبیل در بازارهای داخلی و خارجی مشتری خوبی دارد و بسیاری از صنایع تبدیلی خواهان این محصول هستند.

رییس سازمان جهاد در ادامه گفت :در سال جاری در استان اردبیل بیش از ۱۹ هزار هکتار سیب زمینی کشت و مقدار ۷۹۰هزار تن سیب زمینی تولید گردید که حدود ۲۰۰ هزارتن مصرف داخل استانی داشته و الباقی برای برای مصارف خوراکی و صنعتی و بذر به خارج از کشور و استانهای داخل کشور صادر می شود.

اژدی اظهار داشت :میزان موجودی سیب زمینی استان در حال حاضر حدود ۳۰۰ هزار تن میاشد و نظر به اینکه دمای پاییز و نیمه اول دی ماه امسال نسبت به سنوات قبل بیش از ۳/۶ درجه بالاتر بوده است این موضوع باعث نگرانی کشاورزان از مدت انبارمانی سیب زمینی گردیده است.

وی از صاحبان صنایع و تجار خواست با توجه به کیفیت بالای سیب زمینی اردبیل و به ویژه رقم اگریا و همچنین جهت حمایت از کشاورزان و تولید داخلی اقدام به خرید این محصول نمایند.

  • لینک کوتاه
  • https://savalankhabar.ir/265720

اشتراک این خبر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *