http://didshahr.ir/265261

01:13 :: 1402/09/22

یکی از مشکلاتی که در راه درمان دندان وجود دارد مدت زمان طولانی برای آن است.

درمان دندان ها چقدر زمان می برد؟

نویسنده : دکتر سیامک شایان دندان‌پزشک

سوال: یک سفر طولانیِ خارج از کشور در پیش دارم. برای درمان‌های دندان پزشکی چقدر زمان نیاز دارم و همه درمان‌ها در طول یک تا دو هفته تمام ‌می‌شود؟

پاسخ: با توجه به سفرهای کاری و تحصیلی به خارج از کشور، این سوال خیلی از مراجعه‌کنندگان ماست. می‌خواهم درباره ملاحظات دندان پزشکی قبل از سفرهای طولانی صحبت ‌کنم. هزینه درمان و خدمات دندان پزشکی در کشورهای اروپایی و آمریکایی حدود ۱۰برابر گران‌تر از ایران است و تعرفه‌های فعلی در ایران برای مردم خیلی از کشورهای دیگر و هموطنان‌مان در خارج از کشور، پایین و وسوسه‌کننده‌ است. شاید به همین دلیل است که خیلی از هموطنان‌مان که ساکن کشورهای دیگر هستند ،برنامه‌ریزی می‌کنند تا خدمات دندان پزشکی و پزشکی‌شان را در طول مدت اقامت‌شان در ایران انجام‌ دهند.توصیه ما به عنوان دندان پزشک این است که طوری برنامه‌ریزی‌کنید تا قبل از رسیدن موعد سفر، فرصت‌ داشته ‌باشید خدمات دندان‌پزشکی‌تان را به پایان ‌برسانید.

خیلی‌وقت‌ها می‌بینیم افرادی که سفر طولانی در پیش دارند، یکی دو هفته مانده به سفر به ما مراجعه ‌می‌کنند و بعد از معاینه دهان با انبوهی از پوسیدگی‌ها و مشکلات دندانی مواجه می‌شویم. طبیعی‌ است که یکی، دو هفته برای انجام خیلی از درمان‌های دندان پزشکی، کافی و مناسب نیست و دندان‌پزشک نمی‌تواند انتظاری را که مراجعه‌کننده دارد، برآورده‌ کند. اگر بخواهم یک تخمین زمانی مناسب برای دوره درمان‌های مختلف بدهم: برای جراحی ایمپلنت ساده ۳ ماه، جراحی ایمپلنت پیچیده به همراه پیوند استخوان ۸ماه، درمان روکش یک هفته تا یک ماه، درمان در حد پرکردن یک یا دو جلسه و درمان ریشه (عصب‌کشی) ممکن است کار را به جلسه‌های بیشتر بکشاند. به‌طور کلی برای درمان‌های دندان‌پزشکی جز ایمپلنت بهتر است دو ماه قبل از سفر به دندان‌پزشک‌ مراجعه ‌کنید تا دندان پزشک فرصت‌ داشته ‌باشد بدون استرس درمان‌ را انجام‌ دهد، در غیر این‌ صورت مجبور می‌شوید این خدمات را در کشورهای دیگر با هزینه گزاف انجام‌ دهید یا دردتان را با قرص‌های مسکن آرام ‌کنید و با این روش ممکن است دندان‌‌تان را از دست ‌بدهید و سلامت دهان‌تان هم به خطر بیفتد. در یک کلام کارهای دندان‌پزشکی را به دقیقه نود موکول ‌‌نکنید. برای مثال، وقتی شب قبل از سفر، به فکر کشیدن دندان‌تان می‌افتید، ممکن است در طول‌ سفر با خون‌ریزی مواجه ‌شوید یا روکش دندان‌تان به مشکل بخورد و دندان‌پزشک فرصتی برای اصلاح آن نداشته ‌باشد. طوری برنامه‌ریزی کنید که زمان برای گرفتن بازخورد درمان‌های انجام شده و رفع عیب احتمالی وجود داشته‌باشد. این‌طور خیال‌تان راحت است که تا یک مدت طولانی به درمان دندان‌پزشکی نیاز پیدا نمی‌کنید.

How long does dental treatment take?

  • لینک کوتاه
  • https://savalankhabar.ir/265261

اشتراک این خبر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *