http://didshahr.ir/264717

06:16 :: 1402/08/24

سید عباس موسوی در این دیدار ضمن ابراز رضایت از فصل جدید روابط ایران و آذربایجان بیان کرد: جمهوری اسلامی از گسترش روابط با همسایگان استقبال می کند.

26a2ca8d b336 465b 83db b90cb3f1bef1

پیرو دیدار مهم روسای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در تاشکند، سفیر محترم کشورمان در باکو به منظور پیگیری مصوبات انجام شده و رفع موانع به استان اردبیل سفر کرد و با رئیس اتاق مشترک ایران و آذربایجان دیدار و گفتگو کردند.

سید عباس موسوی در این دیدار ضمن ابراز رضایت از فصل جدید روابط ایران و آذربایجان بیان کرد: جمهوری اسلامی از گسترش روابط با همسایگان استقبال می کند.

آذربایجان یکی از همسایگان مهم با اشتراکات فرهنگی و روابط دیرینه با جمهوری اسلامی به عنوان یکی از همسایگان مهم برای ایران در منطقه است.

موسوی در ادامه از چشم انداز جمهوری آذربایجان و تصویب برخی طرح ها در جهت توسعه همکاری های اقتصادی و روابط سیاسی خود با ایران خبر داد و گفت امیدواریم با تنش زدایی های انجام شده نتیجه نهایی روندی که آغاز شده به نفع منافع هر دو کشور و منطقه باشد.

رئیس اتاق مشترک ایران و آذربایجان ضمن تقدیر از سفیر جمهوری اسلامی از تقویت روابط ایران و آذربایجان ابراز امیدواری کرد و گفت مصوبات اخیر انجام شده در جهت حفظ منافع ملی و بین المللی برای کشورمان بسیار حائز اهمیت است.

حسین پیرموذن با تاکید بر نقش کریدور جهانی شرق به غرب افزود استان اردبیل با توجه به وجود ۲۸۳ کیلومتر مرز مشترک با آذربایجان و گمرک بیله سوار نقش بسیار مهمی دارد. از این رو در تلاشیم چند تفاهم نامه مصوب شده در کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و اذربایحان شامل توسعه گمرک، تعرفه ترجیحی، تردد مسافری بین دو کشور و کلنگ زنی بندر خشک عملیاتی گردد.

  • لینک کوتاه
  • https://savalankhabar.ir/264717

اشتراک این خبر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *