http://didshahr.ir/261590

02:14 :: 1402/04/14

پنیر خوردن برخی موقع زیاد نیست چرا که عوارض زیادی دارد.

پنیر را به این 7 دلیل کم بخورید

آکنه

برخی افراد ممکن است در نتیجه مصرف بیش از حد پنیر دچار جوش‌های پوستی یا تشدید آکنه شوند.

کم‌آبی بدن| پنیر سدیم بالایی دارد و خوردن غذا‌های سرشار از سدیم می‌تواند به دهیدراته شدن بدن منجر شود. سردرد و کاهش ادرار از نشانه‌های کم‌آبی است. اگر قصد مصرف مواد غذایی سدیم‌دار را دارید، قبل یا بعد از آن، مایعات بنوشید تا بدن خود را هیدراته کنید.

اضافه وزن

پنیر چربی زیادی دارد. چربی، متراکم‌ترین درشت‌مغذی از نظر کالری است، به این معنی که کالری بیشتری در هر گرم دارد. مصرف بیش از حد هر ماده غذایی، به ویژه آن‌هایی که چربی زیادی دارند مانند پنیر، می‌تواند باعث افزایش وزن شود.

ایجاد یبوست

پنیر دارای چربی زیاد و فیبر کم است که می‌تواند هضم را کندتر و عبور مدفوع از روده را سخت‌تر کند. خوردن زیاد پنیر در کوتاه‌مدت باعث ناراحتی و نفخ و مصرف بیش از حد آن در طولانی‌مدت منجر به یبوست مزمن می‌شود.

التهاب

زیاده‌روی در مصرف کازئین (پروتئین موجود در پنیر) در برخی افراد منجر به التهاب می‌شود. این واکنش التهابی می‌تواند به صورت طیف وسیعی از علایم از جمله مشکلات گوارشی، مشکلات پوستی، ناراحتی تنفسی و حتی درد مفصلی ظاهر شود.

بیماری قلبی

خوردن بیش از حد پنیر می‌تواند شما را در معرض خطر بیشتر بیماری قلبی قرار دهد، زیرا سطوح بالای سدیم، فشار خون را افزایش می‌دهد.

معده درد

مصرف بیش از حد پنیر به سبب چربی زیاد آن، می‌تواند اسفنکتر تحتانی مری، ماهیچه‌ای که از برگشت اسید معده به مری جلوگیری می‌کند، را شل کند. این اتفاق می‌تواند به بیماری‌های جدی‌تری مانند ریفلاکس معده به مری منجر شود.

  • لینک کوتاه
  • https://savalankhabar.ir/261590

اشتراک این خبر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *