http://didshahr.ir/261122

10:06 :: 1402/03/27

وقوع سیلاب در روز  ۲۴ خرداد در شهرستان گرمی که می توانست با اطلاع رسانی قبلی و مدیریت بحران سب کاهش خسارت شود، سبب جان‌باختن ۷ نفر شد. 

سیلاب

به ‌گفته سرپرست روابط‌ عمومی جمعیت هلال احمر اردبیل، با توجه به اینکه شهرستان گرمی درگیر سیل شده بود، تعداد حادثه‌دیدگان در این شهرستان زیاد است.

حامد رحیم‌پور درباره آخرین وضعیت حادثه‌دیدگان سیل گرمی گفت: «طبق آخرین آمار ثبت شده، تعداد حادثه‌دیدگان ۴۹۹۰ نفر گزارش شده بود که از این تعداد، ۷ نفر فوت کردند که از این تعداد نفر ۴دختر بچه بودند.

او ادامه داد: «همچنین از روستای هزان شهرستان گرمی گزارش دادند که یک پیرزن ۶۵ساله مفقود شده است که بعد از چند روز پیدا شد.

روستاهای مکائیل‌دره، قباله، آقداش، مسجدلو، علی‌محمدلو، پاراقشلاق، هزان و تونل قره‌آغاج درگیر سیل شده‌اند که به‌گفته رحیم‌پور، ۵نفر مفقودی از روستای پاراقشلاق بودند.

او تأکید کرد: «امدادرسانی در شهرستان گرمی مغان همچنان ادامه دارد و تاکنون چند خانه مسکونی تخلیه شده است.» همچنین استاندار اردبیل اعلام کرد تمام دستگاه‌های اجرایی و امدادرسان با بسیج همه امکانات موجود، تمام تلاش خود را برای رفع آسیب‌ها و بازسازی خسارت‌های ناشی از سیل در شهرستان گرمی مغان تا رسیدن به شرایط پایدار ادامه خواهند داد. سیدحامد عاملی گفت: «با نهایت تأسف و تالم، جاری شدن سیل در مناطقی از شهرستان گرمی موجب ایجاد خسارات مادی و جان باختن ۶ تن از اهالی شریف منطقه شد.»

پل انجیرلو ۶ماهه ساخته می‌شود

در عین حال، کلیم‌الله وثوقی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل قوا داد پل تخریب شده از سیل انجیرلو در جاده گرمی – بیله‌سوار مغان در مدت ۶‌ماه احداث شود.

طی هفته‌های اخیر بارش‌های متعدد منجر به وقوع سیلاب در مناطق مختلف استان اردبیل شده و خسارت‌های سنگینی به همراه داشته است. در جریان سیل نهم و دهم خرداد نیز مسیر گرمی- بیله‌سوار برای ساعاتی مسدود شد. همچنین بر اثر تخریب تاسیسات آبرسانی، آب شهر گرمی و تعدادی از روستاها برای نزدیک به یک هفته قطع بود.

  • لینک کوتاه
  • https://savalankhabar.ir/261122

اشتراک این خبر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *