http://didshahr.ir/260977

08:17 :: 1402/03/22

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: نزدیک به ۳۵۰ کودک کار در این استان شناسایی شده است و آنان حق دارند به جای کار، کودکی کنند.

کودکان کار

روز جهانی مبارزه با کار کودکان به همت اداره کل بهزیستی اردبیل و با برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری در این استان گرامی داشته شد.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل در جشن گرامیداشت ۲۲ خرداد، روز جهانی مبارزه با کار کودکان در مجتمع بانوان اردبیل گفت: نزدیک به ۳۵۰ کودک کار در این استان شناسایی شده است و آنان حق دارند به جای کار، کودکی کنند.

حامد رضایی افزود: تلاش می‌کنیم با حمایت دولت، برخی دستگاه‌های اداری و موسسات خیریه در استان، گام‌های بلندی برای کاهش جمعیت کودکان کار و قرار گرفتن آنها در مسیر رشد شکوفایی استعدادها برداریم و تحقق این امر به همراهی و همکاری مسئولان استان بستگی دارد.

وی ادامه داد: یک مرکز روزانه و یک مرکز شبانه روزی در استان اردبیل به کودکان کار خدمات ارایه می‌کنند و تحصیل و شکوفایی قابلیت‌های کودکان کار، دغدغه بهزیستی است و جامعه هدف ما باید به فضایی وارد شوند که از کودکی محروم نباشند.

این جشن با استقبال گرم خانواده‌های کودکان کار همراه شد و اجرای موسیقی، سرود، مسابقه و تجلیل از کودکان از بخش‌های دیگر این آئین بود و همچنین در این برنامه از آغاز به کار یک موسسه خیریه ویژه کودکان کار و خیابانی در استان اردبیل خبر داده شد.

بیش از ۲۷ هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی استان اردبیل هستند که از این تعداد ۱۵ هزار نفر مستمری دریافت می‌کنند.

  • لینک کوتاه
  • https://savalankhabar.ir/260977

اشتراک این خبر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *