http://didshahr.ir/259866

10:22 :: 1402/02/17

می‌دانستید گلبرگ‌های گل‌محمدی را می‌توان در خانه به یک مربای خوشمزه تبدیل‌کرد؟ پس معطل‌نکنید و برای تهیه آن با دستورپختی که در ادامه برای‌تان می‌نویسیم دست‌به‌کار شوید.

روش درست کردن مربای گل‌محمدی
مواد لازم برای تهیه مربای گل محمدی 

گلبرگ گل‌ محمدی جوشانده شده: ۲ پیمانه

شکر: ۲.۵ پیمانه

آب: یک پیمانه

گلاب: نصف لیوان

آب لیمو: یک قاشق غذاخوری

اردیبهشت فصل نوبرانه‌های بهار است. فصل گل محمدی و گلاب‌گیری.

روش درست کردن مربای گل‌محمدی

گلبرگ‌های گل‌ محمدی را پاک کنید و با آب سرد بشویید تا خاک آن‌ها گرفته شود. در یک قابلمه متناسب با مقدار گلبرگ‌ها تا نیمه آب‌ بریزید و روی حرارت بگذارید تا جوش بیاید. وقتی آب جوش آمد، گلبرگ‌ها را داخل قابلمه بریزید و اجازه دهید یک دقیقه با آب بجوشد و سپس آن‌ها را آبکش کنید. این کار را یک بار دیگر انجام‌دهید تا تلخی گلبرگ‌ها کاملا گرفته شود سپس گلبرگ‌ها را داخل صافی بریزید تا آب اضافه آن‌ها خارج شود. در مرحله بعد، شکر و آب را داخل یک قابلمه مناسب بریزید و روی حرارت متوسط قراردهید تا کم‌کم شروع به جوشیدن کند و کمی غلیظ شود.

در این فاصله چند بار با کمک فرچه یا لیسکی که به آب لیمو یا آب جوش آغشته کرده‌اید، قابلمه را دورگیری کنید تا شکرک‌های اطراف قابلمه از بین برود. اگر این کار را انجام ندهید، ممکن است مربای شما بعد از پخت شکرک بزند. حالا گلبرگ‌های آبکش‌شده را داخل شربت بریزید و اجازه‌دهید گلبرگ‌ها ۱۰دقیقه دیگر با شربت بجوشد؛ سپس آب لیمو و گلاب را به مربا اضافه و ۲دقیقه بعد اجاق گاز را خاموش کنید. در مرحله آخر مربای آماده و خنک را داخل شیشه‌های خشک با در فلزی بریزید و داخل یخچال نگهداری کنید.

نکته ۱: در طول فرایند پخت مربا در قابلمه را نگذارید چون باعث تیره‌شدن مربا می‌شود.

نکته ۲: اگر می‌خواهید مربا خوش‌رنگ‌تر شود وقتی گلبرگ‌ها در حال جوشیدن با شربت است یک قاشق مرباخوری پودر لبو یا ۲قطره رنگ خوراکی صورتی به مربا اضافه کنید.

نکته ۳: برای مطمئن‌شدن از جاافتادن مربا کافی‌ است یک قاشق از مربا را در یک بشقاب کوچک بریزید و بگذارید سرد‌شود. اگر غلیظ‌ بود و به‌راحتی تکان نمی‌خورد یعنی مربا آماده است.

مربا

  • لینک کوتاه
  • https://savalankhabar.ir/259866

اشتراک این خبر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *