http://didshahr.ir/255975

01:12 :: 1401/10/19

در ارتباطات با خانواده همسر لازم است زوج ها اصولی را رعایت کنند تا رابطه‌ای سالم‌تر، بهتر و موثرتر داشته باشند.

3 اشتباه رایج در ارتباط با خانواده همسر

نویسنده : فهیمه میرزایی| کارشناس‌ارشد روان‌شناسی

نکات مطرح شده در ادامه، چگونگی ارتباطی است که خود می‌تواند کمک کننده و بهبودبخش ارتباطات مخرب باشد. در این مطلب به ذکر ۳ اشتباه رایج در ارتباط با خانواده همسر بسنده می‌کنیم.

ناآگاهی و نداشتن شناخت از ویژگی‌های شخصیتی و رفتاری اعضای خانواده همسر

یکی از مهم‌ترین نکات در رابطه با خانواده همسر این است که از آن جایی که شناخت همسران از خانواده طرف مقابل بسیار محدود است، احتمال سوءتفاهم، اشتباه و آسیب به رابطه به‌ دلیل نداشتن شناخت بیشتر است. لازم است با کمک گرفتن از همسر که فرزند آن خانواده است و همچنین دقت در رفتارها، بیشتر به ویژگی‌های آن‌ها پی ببریم و خود را آماده‌تر کنیم. حتی می‌توان گاهی در صورت مشاهده این ظرفیت در خانواده طرف‌ مقابل با همدیگر گفت‌و‌گو کرد تا بیشتر به این شناخت رسید. با این شیوه آن‌ها هم شناخت بیشتری از الگوها و ویژگی‌های شخصیتی عروس یا داماد خود به دست خواهند آورد و می‌توانند خود را برای رفتار سازگارانه‌تر آماده کنند.

ناآشنایی با آداب و رسوم و فرهنگ خانواده همسر

با شناخت آداب و رسوم دوطرف امکان هماهنگ کردن و سازگاری و همچنین پیدا کردن نقاط تفاهم بیشتر است. با این آگاهی می توان از خیلی از سوءتفاهم ها جلوگیری کرد و راه را بر کدورت و رنجش بست؛به طور مثال درباره رسوم دوران عقد که سوءتفاهم‌های بی‌شماری را بین خانواده‌ها به وجود می‌آورد.

شناخت نداشتن از نحوه برقراری ارتباط موثر و اصول آن

داشتن مهارت ارتباط موثر در همه ارتباطات مفید است به ویژه در ارتباط با خانواده همسر که رعایت الگوهایی مثل گوش دادن فعال، صحبت کردن مناسب و … می تواند زمینه برقراری ارتباطی بهتر را فراهم آورد.

  • لینک کوتاه
  • https://savalankhabar.ir/255975

اشتراک این خبر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *