http://didshahr.ir/253186

06:51 :: 1401/08/10

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: با توجه به بیابان‌زایی‌هایی که طی سال‌های اخیر در استان اردبیل به وقوع پیوسته وضعیت نامطلوب آلودگی در استان اردبیل ایجاد شده است.

هوای برفی Snowy mountains in spring

 

سیدکمال‌الدین میرجعفریان در نشست کارگروه استانی آلودگی هوا و مقابله با پدیده گرد و غبار در اردبیل اظهار داشت: جلوگیری از تردد خودروهای فرسوده برای پیشگیری از آلودگی هوا با توجه به اثرات منفی خودروهای فرسوده و دارای عیب فنی جزو اولویت‌های اساسی است و در این زمینه باید گزارش از معاینه فنی خودروها ارائه شود.

وی بیان کرد: ارائه گزارش‌های کاری از معاینه فنی خودروها برای مقابله با آلودگی هوا و پدیده گرد و غبار جزو اولویت‌های اساسی است که در این زمینه درصدد هستیم با توجه به بیابان‌زایی‌هایی که طی سال‌های اخیر در استان اردبیل به وقوع پیوسته از وضعیت نامطلوبی که در استان در این زمینه ایجاد شده و در نهایت از بین رفتن پوشش گیاهی و درختان را به وجود آورده جلوگیری کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل ادامه داد: برای جلوگیری از گرد و غبار و عدم اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری از علل خشکی‌زایی در استان است که در این زمینه بی‌توجهی به کاشت درختان محافظ و تثبیت‌کننده خاک برای جلوگیری از گرد و غبار از اهم مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

میرجعفریان ادامه داد: در این زمینه به عنوان دستگاه متولی سلامت به دنبال بررسی و مطالعات تأثیرات گرد و غبار در سلامتی مردم از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل امری ضروری و لازم بوده و امری لازم و ضروری است تا گزارش مطالعات انجام‌گرفته به دبیرخانه کارگروه آلودگی هوا و مقابله با پدیده گرد و غبار ارائه شود.

وی افزود: تمهیدات و هماهنگی‌های لازم در راستای بهبود وضعیت استان امری لازم و ضروری است و در این زمینه نباید از هیچ تلاشی دریغ شود بلکه باید به صورت تخصصی و همه‌جانبه تمامی موارد تخصصی بررسی شود تا بتوانیم با اتخاذ تصمیمات اساسی در این زمینه به تمامی اهداف خود دست یابیم.چ

هوای آسمان اردبیل

هوای اردبیل به شرایط نامطلوب رسید

  • لینک کوتاه
  • https://savalankhabar.ir/253186

اشتراک این خبر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *