http://didshahr.ir/250427

08:18 :: 1401/05/23

مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل گفت: پوشش بیمه‌ای رایگان برای اقشار کم درآمد و فاقد بیمه در استان اردبیل آغاز شده است.

بیمه
سید وحید خلیل‌اللهی در جلسه بررسی آخرین وضعیت طرح دارویار در اردبیل اظهار کرد: با حذف ارز ترجیحی و پرداخت یارانه به شرکت‌های بیمه‌گر قرار شده تا افراد فاقد پوشش بیمه‌ای مورد صیانت و مراقبت قرار گیرند.

وی تصریح کرد: در طرح دارویار اختصاص ارز ترجیحی به شرکت‌های دارویی حذف و به جای آن، این ارز به شرکت‌های بیمه‌ای پایه اختصاص می‌یابد تا آنها بتوانند در تأمین و عرضه دارو برای بیمه‌شدگان ورود مستقیم داشته باشند.

مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل گفت: افرادی که تحت پوشش بیمه‌ای پایه قرار بگیرند هیچ‌گونه افزایش قیمت دارو را پرداخت نخواهند کرد ولی افرادی که فاقد پوشش بیمه‌ای بوده و به صورت آزاد دارو تهیه کنند، با افزایش قیمت دارو مواجه خواهند شد.

خلیل‌اللهی از اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای اقشار کم درآمد و فاقد بیمه اشاره کرد و افزود: در استان اردبیل نیز این طرح شروع شده و به مدت سه ماه پوشش بیمه‌ای رایگان بوده و بعد از آزمون وسع، سعی خواهد شد تا شناسایی خانواده‌های نیازمند در دستور کار قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: افرادی که از پوشش بیمه‌ای برخوردار نیستند و یا بیمه آنها به دلایل مختلف متوقف شده، با مراجعه به سامانه شهروندی به صورت غیرحضوری ثبت‌نام کرده و تحت پوشش بیمه سلامت قرار گیرند.

خلیل‌اللهی اضافه کرد: در مدت سه ماه استفاده از این پوشش بیمه‌ای رایگان بوده سپس با انجام آزمون وسع سعی خواهد شد تا گروه‌ها و دهک‌های مختلف مورد حمایت بیشتر قرار گیرند.

وی بیان کرد: امیدواریم در قالب طرح دارویار افراد مشمول بیمه بتوانند از یارانه دارو استفاده کرده و شرایط مطلوبی را در تهیه داروی مورد نیاز خود داشته باشند.

مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل ادامه داد: با اجرای این طرح عدالت در حوزه بهداشت و درمان مورد توجه قرار گرفته و در حقیقت جلوی مصرف بی‌رویه دارو نیز گرفته خواهد شد.

بیمه تامین اجتماعی

آغاز پوشش بیمه رایگان در اردبیل

 

  • لینک کوتاه
  • https://savalankhabar.ir/250427

اشتراک این خبر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *