http://didshahr.ir/249099

11:23 :: 1401/04/22

علی حیدری اناری گفت:استان اردبیل با داشتن ۶۰۰ هزار زمین مستعد کشت با کمبود ۱.۴ میلیارد متر مکعب آب مواجه است و باید تلاش شود این میزان آب از حوزه‌های مهم ارس و همچنین با توسعه منابع آبی مشترک و مرزی افزایش یابد.

علی حیدری اناری

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: در اثر بی‌توجهی‌ها و برداشت بی‌رویه از منابع آب زیرزمینی، آبخوان دشت اردبیل در سال‌های گذشته ۱۳ متر افت داشته است.

علی حیدری اناری در هفتمین جلسه شورای برنامه‌ریزی شرکت آب منطقه ای اردبیل اظهار کرد: باید با اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم از وضعیت دشت اردبیل، از ظرفیت‌ها و مشارکت خود مردم برای رفع این نگرانی استفاده کنیم.

وی اصلی ترین وظیفه شرکت را تامین، تخصیص، حفاظت و بهره برداری از منابع آب عنوان کرد وگفت: همگام با برنامه‌های وزارت نیرو در دولت برای عمل به این وظایف سنگین کمر همت بسته ایم.

حیدری اناری با اشاره به چالش‌های عمده بخش آب استان برای سال‌های آینده افزود: شرکت آب منطقه ای اردبیل برای تامین منابع آب در افق سال‌های ۱۴۱۰ بصورت کوتاه مدت و افق ۱۴۲۵ در بلند مدت برنامه ریزی کرده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل استفاده از روش‌ها و ابزارهای نوین برای حل چالش و بحران آب را یادآور شد و گفت: به رغم احداث ۵۳ سد در استان اردبیل همچنان نیازمند احداث سد در نقاط مختلف استان هستیم.

حیدری با بیان اینکه این استان برای آبیاری مزارع و زمین‌های مستعد به شیوه‌های موثر و نوین با کمبود آب مواجه است، افزود: استان اردبیل با داشتن ۶۰۰ هزار زمین مستعد کشت با کمبود ۱.۴ میلیارد متر مکعب آب مواجه است و باید تلاش شود این میزان آب از حوزه‌های مهم ارس و همچنین با توسعه منابع آبی مشترک و مرزی افزایش یابد.

به گفته وی در حال حاضر ۱۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به شیوه آبیاری مدرن و ۷۴ هزار هکتار نیزاز طریق روش‌های غیر مدرن آبیاری می‌شوند که در مقایسه با سال‌های گذشته هم اکنون راندمان آبیاری مدرن استان ۵.۵ درصد افزایش یافته است.

علی حیدری اناری:کمبود ۱.۴ میلیارد متر مکعب آب در اردبیل

کمبود ۱.۴ میلیارد متر مکعب آب در اردبیل

  • لینک کوتاه
  • https://savalankhabar.ir/249099

اشتراک این خبر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *