http://didshahr.ir/248677

01:56 :: 1401/04/13

کارشناسان توصیه می‌کنند که در روز، مردان بالغ حدود۶/۱و زنان بالغ باید۱/۱گرم چربی امگا ۳ دریافت کنند اما منابع این چربی خوب چیست؟

4 منبع امگا ۳ را بشناسید

به‌گزارش Insider، چربی‌های امگا ۳ می‌تواند خطر لخته شدن خون و چربی تری‌گلیسیرید را کاهش دهد.

در ادامه غذاهای حاوی چربی های امگا ۳ را به شما معرفی خواهیم کرد.

۱- سویا

سویا منبع عالی امگا ۳ برای گیاه‌خواران است. دانه سویا نوعی چربی امگا ۳ به نام آلفا لینولن را تامین می‌کند.

سویا

یک وعده ۱۰۰ گرمی سویا حاوی حدود۴/۱گرم اسیدهای چرب ALA است. جذب چربی‌های ALA برای بدن سخت‌تر از دیگر چربی‌های امگا ۳ مانند ایکوزاپنتانوئیک اسید (EPA) و دوکوزاهگزانوئیک اسید (DHA) است که در ماهی یافت می‌شود. به ‌همین‌ دلیل، ماهی‌ها به‌ طور کلی منبع قوی‌تری از چربی‌های امگا ۳ نسبت به گیاهان هستند اما اگر گیاه‌خوار هستید یا ماهی نمی‌خورید، دانه سویا گزینه خوبی برای تامین امگا ۳ در کنار دیگر مواد مغذی مانند پروتئین است.

۲- گردو

گردو منبع خوب دیگری از چربی‌های امگا ۳ ALA است. گردو همچنین سرشار از بسیاری از ویتامین‌ها، مواد معدنی و دیگر مواد مغذی است.

گردو

۲۸ گرم گردو حاوی حدود ۲ گرم فیبر، همراه با مقدار زیادی روی، مس و منگنز است.

۳- ماهی سالمون

سالمون از جلبک‌ها و پلانکتون‌ها تغذیه می‌کند که منابع غنی امگا ۳ هستند. یک وعده ماهی سالمون حاوی حدود۸/۱گرم چربی امگا ۳ است.

۴- روغن کبد ماهی

روغن کبد ماهی منبع بسیار خوبی از چربی‌های امگا ۳ است. یک قاشق چای‌خوری روغن کبد ماهی حاوی حدود۹/۰گرم اسیدهای چرب امگا ۳ است اما در حالی که روغن کبد ماهی می‌تواند برای سلامتی شما مفید باشد، مهم است که بیش از حد از آن استفاده نکنید.

 

  • لینک کوتاه
  • https://savalankhabar.ir/248677

اشتراک این خبر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *