http://didshahr.ir/267108

03:01 :: 1403/03/07

روغن حیوانی از چربی شیر گاو, گوسفند و بز به دست می آید، روغن حیوانی شبیه کره حیوانی است؛ در این مطلب فواید شگفت‌انگیز کره و روغن حیوانی یا زرد برای بدن را مرور می‌کنیم.

 

۱- کم چرب| اگر با کلسترول مشکل دارید، کره حیوانی گزینه سالم‌تر از کره است چون دارای چربی پایین است. هضمش به همین دلیل آسان تر است. تحقیقات نشان داده است که روغن می‌تواند کلسترول را در روده کاهش دهد.

۲- کمک به دستگاه گوارش | کره حیوانی یک منبع غنی از اسید بوتیریک و یک اسید چرب زنجیره کوتاه است. این اسید به یک پاسخ ایمنی متصل می‌شود.

که می‌تواند به کاهش التهاب و بهبود سیستم گوارشی کمک کند. روغن حیوانی نیز به تحریک ترشح اسید معده و به نوبه خود به هضم مناسب غذا کمک هم می‌کند.

۳ – تقویت سیستم ایمنی| کره حیوانی نیز مقدار زیادی آنتی اکسیدان دارد. این کار به افزایش توانایی بدن شما برای جذب ویتامین‌ها و مواد معدنی از غذاهایی که مصرف می‌کنید، کمک می‌کند. این موضوع به نوبه خود سیستم ایمنی شما را قوی نگه می‌دارد.

۴-تامین ویتامین‌های ضروری| کره حیوانی غنی از ویتامین A, D, E و K است که ویتامین‌های محلول در چربی هستند. آن‌ها نقش مهمی در عملکرد سیستم ایمنی قلب، مغز و استخوان ایفا می‌کنند.

۵- خواص ضد سرطانی و ضد التهابی| طبق نظر محققان، استفاده از مکمل های بوتیرات و بوتیرات خوراکی می‌تواند در درمان موثر بیماری‌هایی مانند کولیت زخمی و بیماری کرون به کار رود. روغن حیوانی نیز به طور طبیعی غنی از CLA (اسید لینولئیک) است و باعث بهبود مقاومت انسولین و پتانسیل مبارزه با سرطان می‌شود.

۶-بدون حساسیت به محصولات لبنی| کره از شیر ساخته می شود. کازئین که پروتئین اصلی شیر است در مقادیر بسیار کمی در کره حیوانی موجود است. همچنین لاکتوز بسیار کمی دارد. بنابراین اگر لاکتوز یا کازئین را نمی‌توانید تحمل کنید، لازم نیست نگران باشید چون روغن حیوانی هیچ واکنش منفی را ایجاد نمی‌کند.

۷-نقطه دود بالا| به گفته متخصصان تغذیه، کره حیوانی یک گزینه خوب برای پخت‌وپز است، به‌خصوص برای سرخ کردن غذاها. به دلیل که نقطه دود آن بالاست. برخلاف بسیاری از روغن‌های طبخ، به رادیکال‌های آزاد مضر تجزیه نمی‌شود و یا گازهای سمی تحت دماهای بالا تولید نمی‌کند. نقطه دود آن نزدیک به ۵۰۰ درجه فارنهایت است در حالی که کره معمولی ۳۵۰ درجه فارنهایت است.

نکته: اگر از بیماری های قلبی و عروقی رنج می برید یا اضافه وزن دارید، این روغن را مصرف نکنید.

  • لینک کوتاه
  • https://savalankhabar.ir/267108

اشتراک این خبر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *