http://didshahr.ir/247953

05:23 :: 1401/03/29

رئیس هیأت نجات غریق و غواصی استان اردبیل گفت: با شناسایی نقاط پرخطر آبی استان اردبیل و آموزش ناجیان غریق، آمار غرق‌شدگی در استان نسبت به سال گذشته ۳۳ درصد کاهش یافته است.

استخر

کاهش ۳۳ درصدی آمار غرق‌شدگی در استان اردبیلبه گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صادق میرزانژاد ظهر امروز در نشست مجمع عمومی سالیانه هیأت نجات غریق و غواصی استان اردبیل اظهار کرد: طی نشست تخصصی با شرکت آب منطقه‌ای اردبیل جهت شناسایی نقاط پرخطر آبی استان و آموزش ناجیان غریق، آمار غرق‌شدگی در استان اردبیل نسبت به سال گذشته ۳۳ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: در سال گذشته ۸ دوره آمادگی سالانه، دوره‌های نجات غریق، دوره مدیریت اماکن آبی و استخرها، کمک‌های اولیه و غواصی یک ستاره برگزار گردید که باعث افزایش سواد ناجیان غریق استان اردبیل به ۸۰ درصد شد.

افزایش ناجیان غریق استخرها به ۳ نفر

رئیس هیأت نجات غریق و غواصی استان اردبیل با اشاره به بازدید ادواری از اماکن ورزشی و آبی که هر ۳ ماه یک‌بار صورت می‌پذیرد، تصریح کرد: با این بازدیدها توانستیم ناجیان غریق استخرها را به ۳ نفر برسانیم که این امر موجب شده ایمنی استخرها به استاندارد برسد.

میرزانژاد با اشاره به تولید و توزیع کلیپ‌های آموزشی شنا و نجات غریق در بین مردم، تصریح کرد: این کار خروجی خوبی داشت به‌طوری‌که در طول مدت کرونا ۴۳ کلیپ آموزشی برای جلوگیری از غرق شدن در مناطق آبی پرخطر تولید شد که نزدیک به یک میلیون بازدید داشت.

وی به تفاهم‌نامه‌های منعقده با تربیت‌بدنی سپاه و بسیج در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی و ورزشی اشاره کرد و گفت: با توجه به تفاهم‌نامه‌های منعقده در سال گذشته، علاوه بر برگزاری مسابقات، مانور عملیات شبیه‌سازی شهدای غواص به‌مناسبت هفته دفاع مقدس نیز برگزار شد.

آمار غرق‌ شدگی در اردبیل کاهش یافت

آمار غرق‌ شدگی در اردبیل کاهش یافت

  • لینک کوتاه
  • https://savalankhabar.ir/247953

اشتراک این خبر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *