http://didshahr.ir/243183

00:47 :: 1400/12/01

تا به حال به این فکر کرده‌اید که چقدر از وقت‌تان جلوی آینه برای کشیدن خط چشم یا زدن رژ و ریمل می‌گذرد؟ سوالی که ممکن است ذهن هرکسی را درگیر کند، این است که چرا ما زنان آرایش می‌کنیم ؟

چرا زنان آرایش می‌کنند؟

۲۸ درصد از زنان برای داشتن احساس خوب نسبت به خودشان به سراغ آرایش می‌روند؛ تصمیمی که تاثیرات روانی منفی دارد.

برای این که مرتب و آراسته و زیبا باشیم یا در چشم آقایان زیباتر به نظر برسیم؟

خودمان را دوست بداریم

جالب است بدانید که طبق نتایج یک پژوهش در آمریکا، ۲۸ درصد از زنان برای داشتن احساس خوب نسبت به خودشان به سراغ آرایش می‌روند. ۱۷ درصد از زنان گفته‌اند که اگر آرایش کرده نباشند، قرار‌های مهم خود را کنسل می‌کنند. ۱۴ درصد از زنان حتی جرئت بیرون آمدن از خانه بدون لوازم آرایش داخل کیف شان را ندارند. این آمار نشان می‌دهد جمعیت زیادی از زنان به صورت افراطی به آرایش کردن اعتیاد دارند و بدون آرایش خود را زیبا نمی‌پندارند. مهم‌ترین نکته در آرایش کردن این است که حتی اگر به دنبال آرایش هستیم خودمان را دوست بداریم و این تصور را که بدون آرایش زشت و قابل دیدن نیستیم ، کنار بگذاریم.

نظر مردان در باره آرایش زنان

طبق یک نظرسنجی دیگر در انگلستان،۴۰ درصد از زنانی که آرایش می‌کنند(آرایش غلیظ) علاقه به جلب توجه جنس‌مخالف دارند. این ارقام در کشور‌های مختلف متفاوت و نشان‌دهنده این موضوع است که بخش زیادی از خانم‌ها نه برای ایجاد حس خوب بلکه به اجبار و برای زیباتر بودن از نظر جنس مخالف دست به این کار می‌زنند که این عمل می‌تواند روی روان این زنان تاثیرات منفی بگذارد. طبق همان نظرسنجی در انگلستان، مردان زنانی را که آرایش کمتری دارند ، بیشتر می‌پسندند و شمار مردانی که زنان را با چهره طبیعی شان می‌پسندند، ۳۳ درصد بیشتر است.

نویسنده : مهسا کسنوی

آرایش لب

چرا زنان آرایش می‌کنند؟

  • لینک کوتاه
  • https://savalankhabar.ir/243183

اشتراک این خبر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *