http://didshahr.ir/241707

05:35 :: 1400/11/08

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: بسیاری از شهرهای استان از امروز در وضعیت زرد قرار گرفته که نشانه به صدا درآمدن آژیر خطر پیک ششم کرونا با سویه امیکرون است.

مبتلایان به کرونا در استان اردبیل افزایش یافت

علی محمدیان افزود: در شهرستان پارس آباد تاکنون ۴۳۰۰ مبتلای قطعی و بستری، ۵۰۰ فوتی و ۱۲۰۰۰ تست PCR مثبت بدنبال کرونا وجود دارد و انجام بیش از بیست هزار سی تی اسکن در این شهرستان در طول این مدت، نشان‌دهنده عمق و خطرناک بودن این بیماری منحوس است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با اشاره به شروع پیک ششم کرونا در کشور و استان اظهار داشت: بسیاری از شهرهای استان از امروز در وضعیت زرد قرار گرفته که نشانه به صدا درآمدن آژیر خطر پیک ششم با سویه امیکرون است.

وی با اشاره به اینکه این بیماری علائمی شبیه سرماخوردگی داشته تصریح کرد: ممکن است شدت بیماری، مرگ و میر و بستری ICU سویه اومیکرون نسبت به سایر سویه ها کمتر باشد اما چند برابر مسری تر از سایر سویه های کرونا بوده و باید مراقبت های لازم را در این خصوص انجام دهیم.

دکتر محمدیان ضمن اعلام وضعیت بسیار شکننده کرونا و شیوع گسترده اُمیکرون، خواستار مساعدت و همکاری جدی مسئولین شهرستان برای ایجاد ساز و کارها و تاکید بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی و توصیه های پیشگیرانه جهت شیوع سریع اومیکرون شد.

کرونا و امکرون

  • لینک کوتاه
  • https://savalankhabar.ir/241707

اشتراک این خبر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *