http://didshahr.ir/240059

01:34 :: 1402/08/01

خستگی حالتی است که روزانه گاه و بیگاه به سراغ ما می‌آید.

۳ کار ممنوعه در زمان احساس خستگی

خستگی حالتی است که روزانه گاه و بیگاه به سراغ ما می‌آید. ما هم معمولا در این هنگام تلاش می‌کنیم این احساس را از خودمان دور کنیم اما شاید بعضی وقت‌ها تلاش‌های ما اثر بدتری بگذارند. به طور کلی در هنگام خستگی، جسم و ذهن ما به خوبی و با تمام توان کار نمی‌کند پس بهتر است از انجام برخی از کارها که باعث تشدید آن شده و به اصطلاح ممنوعه هستند، خودداری کنیم.

تغییر در زمان خواب | معمولا هنگام خستگی وسوسه می‌شویم ساعت خواب را تغییر بدهیم. مثلا زودتر بخوابیم یا دیرتر بیدار شویم اما باید بدانید که برخلاف تصور عموم این کار کمکی به شما نمی‌کند. وقتی شما زودتر به رخت‌خواب می‌روید، مغز هوشیار است و ذهن خسته؛ در نتیجه مدام در جای خودتان غلت می‌زنید و بیشتر کلافه می‌شوید. در دیرتر بیدار شدن هم همین‌طور است، ذهن شما بیدار و جسم شما خسته و خواب‌آلود است. یادتان باشد با دیر بیدار شدن هم خستگی شما رفع نمی‌شود.

وقت‌گذراندن در شبکه‌های اجتماعی | شاید فکر کنید زمانی که ذهن شما خسته است چرخیدن در شبکه‌های اجتماعی مفید باشد اما این کاملا غلط است. چشم دوختن به نور آبی رنگ تلفن‌همراه باعث می‌شود پیام خستگی به مغز ارسال شود، اما از طرفی ذهن شما درگیر تصاویر و پیام‌های این فضا هم می‌شود بنابراین بدن نمی‌تواند به درستی استراحت کند. در نتیجه خستگی و کلافگی چیزی است که به شما می‌رسد. سعی کنید در هنگام خستگی از تلفن همراه دور بمانید.

مشغول کردن ذهن به کار | در موقع خستگی سعی کنید همه‌ کارهای مهم را کنار بگذارید. اگر شما هم جزو آن افرادی هستید که فکر ‌می‌کنید با مشغول کردن ذهن‌تان با کارهای مهم مثل جلسات و… حواس خود را از خستگی پرت می‌کنید، یادتان باشد که این کار نه تنها شما را بیشتر خسته می‌کند بلکه باعث می‌شود در هنگام خستگی تصمیم هایی بگیرید که عواقب خوشایندی برای شما نداشته باشد و چه بسا شما را خسته‌تر هم کند.

نویسنده : نجات شکوندی| روزنامه‌نگار

  • لینک کوتاه
  • https://savalankhabar.ir/240059

اشتراک این خبر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *