http://didshahr.ir/268696

02:00 :: 1403/07/17

خانمم این روزها زود عصبانی شده و می خواهد منفجر شود.

 

خانمم در آستانه انفجار است!
سوال: مردی ۴۳ ساله هستم. خانمم هم ۴۳ ساله است و هر دو لیسانس داریم. چند وقتی است که خانمم بعد از هر اتفاقی، خیلی سریع و مثل سرعت نور از کوره در می رود. انگار در آستانه انفجار است! چند وقت خوب است باز یکهو سر یک مسئله، بدجور به هم می‌ریزد. راهنمایی کنید.

نویسنده: فریبا البرز | ‌ مشاور‌ خانواده

مخاطب‌گرامی، قبل از این که همسرتان را یک زن عصبی که این روزها زود از کوره در می‌رود بنامید، لازم است به این موضوع فکر کنید که آیا عصبانیت و بد اخلاقی او بی‌دلیل است یا اعضای خانواده با کارهای نادرست خود باعث ناراحتی وی شده‌اند؟ در ادامه چند توصیه به شما داریم.

رایج‌ترین علل عصبی بودن زنان

به‌طور کلی زنان نسبت به مردان تمایل دارند احساسات خود را کمی بیشتر بیان کنند اما مردان تمایل کمتری دارند تا از احساسات و نگرانی دیگران آگاه باشند. به همین دلیل گاهی زنان از نظر مردان افرادی عصبی، بداخلاق و به‌شدت احساساتی هستند. به‌طور کلی علت عصبی‌ بودن زنان را این‌گونه می‌توان دسته‌بندی کرد: مشکلات خانوادگی، استرس و اضطراب، احساسات سرکوب‌شده، نادیده گرفتن‌شان، مشکلات جسمانی و ترشحات هورمونی، اعتیاد، مشکلات روحی و روانی.

به دنبال آرامش باشید

حال‌وهوای فضای حاکم بین خودتان و همسرتان را تغییر دهید. تمام تلاش خود را بکنید که در آتش تند همسرتان گرفتار نشوید. می‌توانید در پارک کنار همسرتان قدم بزنید یا خرید بروید. از هر راهکاری که می‌دانید می‌تواند آرامشی ایجاد کند، استفاده کنید. دایم از او نخواهید که آرام باشد. این کار به زمان نیاز دارد. اگر دایم تحت فشار از سمت شما باشد، سعی می‌کند ناراحتی‌های خود را از بین ببرد و در ادامه بر سلامت جسمی و روانی او اثر منفی می گذارد.

احساسات همسرتان را نادیده نگیرید

یکی از خواسته‌های زنان شنیده شدن است. زن اگر ببیند که شوهرش به او گوش نمی‌دهد و او را درک نمی‌کند، به مرور عصبی می‌شود. از آن طرف، به همسر خود اعتبار بدهید و او را مورد قدردانی قرار دهید. در جمع‌های خانوادگی و دوستانه بیشتر به همسرتان توجه کنید و رفتارهای نامناسبی نداشته باشید.

حد و مرز تعیین کنید

سعی کنید در زندگی مشترک خود حد و مرزها را از جهات مختلف تعیین کنید. فقط به این دلیل که او عصبی و بدخلق است، به همسرتان حق ندهید که تمام نبایدهای شما را نادیده بگیرد. البته به این معنی نیست که با همسر خود جنگ و دعوا کنید بلکه به این معناست که با همسر خود حد و مرزها را مشخص کنید و از او قاطعانه و محترمانه بخواهید که آن‌ها را رعایت کند. مثلا اگر به بد اخلاقی‌هایش ادامه می‌دهد از او بخواهید که رفتارش را کنترل کند و به او کمک کنید تا به آرامش برسد ولی اگر ادامه داد و لجبازی کرد، کمی از او دور شوید و اجازه دهید که خودش بتواند آرام شود.

  • لینک کوتاه
  • https://savalankhabar.ir/268696

اشتراک این خبر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *