http://didshahr.ir/268333

01:26 :: 1403/06/19

در نشریه «کلینیک کلیولند»، خطرات ناشی از خوابیدن با لنز را تشریح می‌کند و توضیح می‌دهد که اگر این اتفاق افتاد، چه باید کرد.

مشکلات خوابیدن با لنز

به خواب رفتن با لنز ممکن است حتی برای حواس‌جمع‌ها نیز اتفاق بیفتد، اما نباید بگذاریم که این اتفاق تکرار شود. اگر با لنز به خواب بروید چشمانتان ممکن است، به‌دلیل شیوه‌‌ای که اکسیژن را جذب و نگهداری می‌کند، در برابر خشکی، سوزش و برخی عفونت‌ها آسیب‌پذیر شود. آلیسون بابیوچ، چشم‌پزشک، در نشریه «کلینیک کلیولند»، خطرات ناشی از به خواب رفتن با لنز را تشریح می‌کند و توضیح می‌دهد که اگر این اتفاق افتاد، چه باید کرد.

آیا خوابیدن با لنز ایمن است؟

دکتر بابیوچ می‌گوید: «مهم است که بگذارید چشم‌ها استراحت کنند و قرنیه نفس بکشد. وقتی چشم‌ و لنز شما بیش از حد خشک شده‌اند، زمانی که لنزها را برمی‌دارید، ممکن است به چشمتان آسیب وارد کنید.»

چرا خوابیدن با لنز خطرناک است؟

اگر تاکنون بدون درآوردن لنز به خواب رفته‌اید، احتمالا به محض این‌که از خواب بیدار شده‌اید، اثر آن را احساس کرده‌اید. لنزها احتمالا خشک و چسبناک هستند و به‌سختی برداشته می‌شوند.

۱- خطر جابه‌جایی لنز را افزایش می‌دهد| اگر لنزهای تماسی را به‌درستی استفاده کنید، آن‌ها باید سر جای درست خود بمانند؛ اما این بدان معنا نیست که آن‌ها جابه‌جا نمی‌شوند یا گیر نمی‌کنند. هنگام خواب پلک‌ها حرکت می‌کنند و به سطح چشم فشار می‌آورند. این مسئله می‌تواند باعث حرکت لنزها شود.

۲-خشکی چشم| لنزهای تماسی رطوبت چشم شما را جذب می‌کنند و به خشکی چشم منجر می‌شوند. این وضعیت وقتی با لنز می‌خوابید ممکن است وخیم‌تر هم شود، چراکه در طول خواب، چشم به طور طبیعی اشک کمتری تولید می‌کند. خشکی چشم می‌تواند باعث تحریک، ناراحتی و آسیب احتمالی به سطح قرنیه شود.

۳- مسدود کردن اکسیژن| خوابیدن با لنزهای تماسی، تامین اکسیژن مورد نیاز چشم را ناممکن می‌کند. قرنیه به اکسیژن درون هوا نیازمند است که در لایه اشکی که چشم را می‌پوشاند، حل می‌شود. وقتی اکسیژن کافی وجود نداشته باشد سلول‌های قرنیه آسیب می‌بینند و این مسئله به بروز مشکلات و عوارض مختلفی منجر می‌شود.

۴- آسیب‌پذیر شدن چشم‌ها در برابر عفونت| بسیاری از باکتری‌ها و میکروارگانیسم‌ها با چشمان ما تماس پیدا می‌کنند. باقی ماندن لنز در چشم هنگام خواب یا برای مدت طولانی سبب جذب این باکتری‌ها می‎شود و به عفونت‌ می‎انجامد.

Problems sleeping with lenses

  • لینک کوتاه
  • https://savalankhabar.ir/268333

اشتراک این خبر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *