http://didshahr.ir/267813

00:29 :: 1403/05/02

فوت و فن پخت برنج با ته دیگ زعفرانی به روش رستورانی

ته دیگ زعفرانی به روش رستورانی

حتماً برای شما هم پیش آمده که با دیدن ته‌دیگ‌های رستورانی هوس پخت آن را در منزل کرده باشید. برای درست کردن این ته دیگ باید مواد اولیه را پیش از پخت آماده کرد. برای ته‌دیگ زعفرانی نیاز به یک سوم پیمانه روغن است. راز خوشرنگ شدن این ته دیگ زعفران غلیظ است. هرچقدر مقدار زعفران در این ته دیگ بیشتر باشد طعم آن بهتر خواهد بود. ۴ تا ۵ قاشق غذاخوری زعفران غلیظ برای آماده کردن ته دیگ کافی است. در کنارش باید از ۳ پیمانه برنج استفاده کرد. هرچقدر تعداد نفرات بیشتر باشد باید مقدار برنج را نیز اضافه کرد.

اما مراحل آن:

۱- برنج را به مدت دو ساعت در داخل آب و نمک خیس کنید. میزان آب و نمک باید استاندارد باشد، در غیر این صورت برنج بعد از پخت شفته خواهد شد. در مرحله بعدی باید برنج‌ها را به داخل قابلمه‌ای انتقال داد.

۲- در این مرحله بعد از جوشیدن برنج باید آب آن را خالی کرد‌. برای خالی کردن آب برنج باید از صافی استفاده کرد. سپس روی برنج آب باید بریزیم، در این صورت حالت زنده بودن خود را حفظ خواهد کرد. برای گرفتن نتیجه بهتر برنج را به صورت نیم‌پز از روی حرارت بردارید.

۳ -در مرحله بعدی باید یک سوم از برنج را به داخل یک کاسه جدید انتقال داد. هرچقدر مقدار برنج بیشتر باشد؛ ته‌دیگ زعفرانی بیشتر خواهد بود. در ادامه روغن را به برنج باید به آرامی اضافه کرد. سپس باید چند دقیقه برنج را هم زد و در مرحله بعدی زعفران را اضافه کرد. در این مرحله نیز باید هم زدن را تا چند دقیقه ادامه داد. هم زدن باید به گونه‌ای باشد که موجب له شدن برنج‌ها نشود.

۴- در گام بعدی باید ته قابلمه را به کمک یک فرچه به خوبی چرب کرد. پس از چرب کردن قابلمه نوبت اضافه کردن مواد ته دیگ زعفرانی است.

۵-در مرحله بعدی باید مواد ته‌دیگ را اضافه کرد. مواد ته‌دیگ باید به‌صورت تدریجی اضافه شود. همچنین ضخامت مواد در تمامی بخش‌ها باید یکسان باشد. در نهایت یک لایه نازک از مواد ته دیگ کف قابلمه را باید بپوشاند.

۶-در گام بعدی نوبت اضافه کردن برنج‌های آبکشی شده است. در مرحله بعدی باید قابلمه را روی حرارت قرار داد. حرارت زیر قابلمه را باید به گونه‌ای تنظیم کرد که باعث سوختگی ته‌دیگ نشود.

۷- در ادامه قابلمه به همراه مواد برنجی باید ۳۰ تا ۳۵ دقیقه روی حرارت مستقیم قرار بگیرد. بعد از پخت باید حرارت زیر شعله اجاق گاز را خاموش کرد. در این مرحله باید یک ظرف برای سرو غذا انتخاب کرد.

  • لینک کوتاه
  • https://savalankhabar.ir/267813

اشتراک این خبر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *