http://didshahr.ir/267162

03:29 :: 1403/03/10

سمعک های پشت گوشی یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین انواع سمعک‌ها به شمار می روند.

راهنمای جامع خرید سمعک پشت گوشی

سمعک های پشت گوشی که یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین انواع سمعک‌ها به شمار می روند، با طراحی منحصر به فرد و راحتی در استفاده برای افرادی که با از دست دادن شنوایی شدید توصیه می شوند زیرا قادر به ارائه تقویت صوتی قدرتمندتری در مقایسه با انواع دیگر سمعک ها می‌باشند.

سمعک پشت گوشی با مخفف انگلیسی آن نیز صدا می کنند و ممکن است شما با نام (BTE) سمعک پشت گوشی را ببینید که مخفف عبارت behind the ear می باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا چگونکی کارکرد این سمعک، معایب و مزایا و نکات مهم آن را با زییات بیشتر بدانید.

چگونگی کارکرد سمعک‌های پشت گوشی

سمعک پشت گوشی در همه نوع خود دارای یک محفظه کوچک می باشد که اندازه نزدیک به هم داشته و پشت گوش قرار می‌گیرد. این محفظه توسط یک لوله نازک به یک قطعه گوشی سفارشی در سمعک های BTE متصل می‌شود که صدا را به داخل کانال گوش هدایت می‌کند. به دلیل راحتی کار با این سمعک ها در کل دنیا آن را هر شخصی با هر سنی می تواند استفاده کند.

چگونه سمعک پشت گوش مناسب را انتخاب کنیم؟

خرید سمعک پشت گوشی مناسب، بستگی به نیازهای شنوایی و ترجیحات شما دارد. عواملی مانند سبک یا سنگینی، اندازه، عمر باتری و ویژگی‌های اضافی مانند کاهش نویز، اتصال بلوتوث و وایرلس که در نظر گرفتن هر یک از این موارد ممکن است در قیمت سمعک پشت گوشی موثر باشد. برای داشتن انتخاب بهتر باید با مشاور سمعک با کلینیک شنوایی تهران سمعک در ارتباط باشید.

مزایای استفاده از سمعک‌های BTE

سمعک پشت گوشی دارای مزایای متعددی هست به همین دلیل آمار خرید سمعک پشت گوش نسبت به انواع دیگر سمعک ها نسبتا بیشتر است. یکی از مهم‌ترین مزایای این سمعک ها دوام و قابلیت اطمینان بالای  انهاست. سمعک پشت گوش در برابر رطوبت، گرد و غبار و جرم گوش مقاوم هستند که اندازه بزرگ تمیز کردن و نگهداری آن‌ها را آسان‌تر می‌کند.

سمعک های BTE را با اندازه بزرگ نسبت به سمعک نامرئی می شناسند اما باید بگوییم که خیلی هم بزرگ نیستند. بعضی سمعک های پشت گوشی را می توان در استاندارد مختلف حتی در اندازه مینی هم از سایت فروش سمعک تهران سمعک که نمایندگی بهترین برند های سمعک می باشد خریداری کنید. سمعک BTE مینی همانطور که از نامش پیداست کوچک بوده و همانند سمعک آنالوگ در پشت گوش جلب توجه نمی کند و از مزایای موجود در این سمعک هاست.

مزایای دیگر خرید سمعک پشت گوش، استفاده از باتری بزرگتر می باشد که به معنای قدرت تقویت صوتی بیشتر، عمر باتری طولانی‌تر و در نتیجه، استفاده طولانی‌تر هست. علاوه بر این تعویض باتری سمعک نیز راحت بوده و در خانه بدون نیاز به متخصص شنوایی و یا فرد جوان، توسط کم شنوایی عزیز در هر سنی قابل انجام است.

معایب استفاده از سمعک‌های پشت گوشی

علاوه بر مزایای گفته شده برای سمعک های پشت گوش و استفاده آن، چند معایب نیز وجود دارد که باید بدانید. یکی از معایب آن‌ها دیده شدن این نوع سمعک هنگام قرارگیری در پشت گوش است که ممکن است فردی نخواهد اطرافیانش از مشکل کم شنوایی وی با خبر باشند. در نتیجه دیده شدن سمعک اذیت کننده خواهد بود.

یک معایب دیگر ممکن است هنگام استفاده سمعک پشت گوش رخ دهد، صدای سوت کشیدن هست که گاهی اوقات لوله‌ها می‌توانند باعث ایجاد بازخورد صدا در سمعک شوند و این هم منجر به سوت کشیدن سمعک باشد. یعنی صدا از طریق لوله نشت کرده و دوباره به میکروفون برمی‌گردد.

برخی نکات برای نگهداری بهتر سمعک پشت گوشی

بعد از خرید سمعک پشت گوش، برای استفاده طولانی مدت با عملکرد صحیح نیاز به نگهداری اصولی و مناسب است. همیشه باید سمعک های BTE را به طور منظم تمیز کنید، جرم گوش که ممکن است لوله‌ها، میکروفون‌ها یا بلندگوها را مسدود کند را برطرف کنید.

در نکات برای نگهداری بهتر سمعک BTE می توانید برای تمیز کردن روزانه از یک پارچه نرم و خشک استفاده کنید و از آب یا هر مایع دیگری استفاده نکنید. همیشه باتری را بررسی کنید تا اطمینان حاصل کنید که به درستی کار می‌کند و باتری را هر چهار تا هفت روز یک بار تعویض کنید تا بهتر کار کند.

منظور از قابلیت های اضافی در سمعک های BTE چیست؟

قابلیت کاهش نویز در همه سمعک‌ها به منظور بهبود تجربه شنیداری در محیط‌های پر سر و صدا طراحی شده است که در سمعک BTE می توان گفت بهتر از دیگر سمعک ها کار می کند. این ویژگی به دو روش اصلی عمل می‌کند که عبارتند از:

میکروفون‌های جهت‌دار: این میکروفون‌ها به سمعک اجازه می‌دهند تا یک پرتو صوتی ایجاد کنند که در آن صدای گفتار بهتر شنیده می‌شود. زاویه کوچک‌تر پرتو به معنای تمرکز بیشتر سمعک برای تقویت گفتار است. جهت پرتو می‌تواند به صورت خودکار توسط سمعک تنظیم شود یا توسط کاربر در یک اپلیکیشن مجزا تنظیم شود

الگوریتم‌های کاهش نویز دیجیتال: در این روش، سمعک الگوهای خاصی از گفتار را شناسایی می‌کند تا اطلاعات مهم را از غیرمهم تمیز دهد. سپس پردازنده صوتی به صورت دیجیتالی نویز را کاهش می‌دهد تا گفتار را برای شما واضح‌تر کند

این سیستم‌ها به صورت خودکار عمل می‌کنند و در صورت تشخیص سیگنال گفتار، حجم صدا را افزایش می‌دهند تا اطمینان حاصل شود که صداهای مهم و مطلوب شنیده می‌شوند. تنظیمات در باندهای فرکانسی مختلف انجام می‌شود تا فرکانس‌هایی که نویز در آن‌ها غالب است کاهش یابد، در حالی که فرکانس‌های مفید و مهم برای درک گفتار دست نخورده باقی می‌مانند

در شرایط ایده‌آل، سمعک فقط نویز ناخواسته را کاهش می‌دهد در حالی که سیگنال‌های گفتار مطلوب را کاملاً دست نخورده نگه می‌دارد. برای رسیدن به این هدف، تمرکز بر تفاوت‌های صوتی بین گفتار و نویز است

نحوه سفارش و خرید سمعک پشت گوشی

اگر خواستار خرید سمعک پشت گوشی هستید تا از مشکل شنوایی خود نجات یابید، مراحل زیر را دنبال کنید:

مشاوره با شنوایی‌شناس یا متخصص شنوایی سنجی: ابتدا باید با یک کارشناس شنوایی سنج مشورت کنید تا میزان از دست دادن شنوایی شما ارزیابی شود و می توانید این ارزیابی را به صورت انلاین یا حضوری از کلینیک شنوایی تهران سمعک انجام دهید. سپس تعیین شود که آیا سمعک برای شما مناسب است یا نه؟

انتخاب سمعک BTE: پس از تعیین نیازهای شنوایی شما، شنوایی سنج می‌تواند سمعک‌های پشت گوشی مختلفی را بر اساس ویژگی‌ها و قیمت پیشنهاد دهد. شما می‌توانید با توجه به ترجیحات خود، مانند کاهش نویز، اتصال بلوتوث و طراحی، سمعک مناسب را انتخاب کنید.

تنظیم و سفارش سمعک پشت گوش: برخی از فروشگاه‌ها امکان انجام آزمایش شنوایی آنلاین را فراهم می‌کنند در حالی که برخی دیگر نیاز به ارائه نتایج آزمایش شنوایی یا آئودیوگرام دارند. در این مرحله شنوایی سنج می‌تواند به شما در تنظیم و سفارش سمعک کمک کند.

خرید آنلاین سمعک پشت گوش: خرید انلاین را از وب سای های معتبر مثل کلینیک شنوایی تهران سمعک خریداری کنید تا با خیال راحت سمعک مناسب محدوده شنوایی خود را بیابید. در نتیجه در خرید انلاین اطمینان حاصل کنید که از یک وب‌سایت معتبر و مورد اعتماد خرید می‌کنید تا نگران کلاهبرداری و سمعک تقلبی نباشید.

تحویل و پیگیری سمعک: پس از خرید، سمعک به درب منزل شما تحویل داده می‌شود. برخی از شرکت‌ها خدمات پیگیری و مراقبت‌های پس از فروش را برای مدت زمان معینی ارائه می دهند و برخی دیگر این پشتیبانی را ندارند. در خرید سمعک حتما کلینیک را برگزینید که پیگیری و خدمات پس از فروش خوبی دارند.

جمع بندی

خرید سمعک پشت گوش به دلیل استفاده آسان آن به وصرت انلاین نیز ممکن می باشد. به همین دلیل در این بلاگ اطلاعات جامعی از این سمعک پر طرفدار ارائه شد که در این پروسه خرید بتوانید با این اطلاعات به دست آمده، خرید خود  را با اطلاعات کافی عملی کنید.

توصیه ما بر این است که سمعک BTE خود را از کلینیک شنوایی و فروشگاه سمعک ده ساله و معتبر تهران سمعک خرید کنید تا بنوانید از همه این مراحل با خبر بوده و از مشاورین هم به صورت جداگانه اطلاعات دریافت کنید. همچنین از نحوه پرداخت مختلف هزینه سمعک شامل خرید سمعک قسطی، خرید سمعک دولتی و دیگر موارد مورد در این کلینیک بهره مند شوید .

  • لینک کوتاه
  • https://savalankhabar.ir/267162

اشتراک این خبر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *