http://didshahr.ir/266695

02:59 :: 1402/12/19

پف صورت یکی از مشکلاتی است که برای همه ما بوجود می آید اما این مشکل را چگونه درمان کنیم.

پف صورت را چگونه درمان کنیم؟

لاغرکردن صورت و خواباندن پف آن به نظر هدفی غیرممکن می‌آید، اما با پرهیز از خوردن برخی غذاها می‌توان به تحقق این هدف کمک کرد. بر اساس توصیه متخصصان تغذیه، برای داشتن صورتی لاغرتر باید مصرف برخی از غذاها و نوشیدنی‌ها را محدود کرد. اما یک گروه مواد غذایی وجود دارد که بزرگ‌ترین عامل پف صورت شناخته می‌شود؛ غذاهای فراوری‌شده. به گزارش وب‌سایت «پرید»، مهم‌ترین خوراکی‌هایی که برای کاهش پف صورت باید از مصرف آن‌ها پرهیز کرد غذاهای فراوری‌شده‌، شامل گوشت‌های فراوری‌شده، مانند سوسیس و ژامبون‌ است.

نمک زیاد و پف صورت

به‌طور کلی دلایل زیادی برای پرهیز از غذاهای فراوری‌شده و حفظ سلامت وجود دارد، اما کسانی که مستعد نفخ یا ورم ناشی از حبس‌شدن آب‌ هستند یا حتی فقط می‌خواهند وزن بدن را حفظ کنند، باید در مصرف این مواد غذایی احتیاط کنند. به گفته ماناکر، غذاهای فوق‌فراوری‌شده علاوه بر داشتن مقدار زیادی سدیم (نمک) حاوی مقدار زیادی قند افزوده‌اند که می‌تواند باعث افزایش وزن نیز شود. برخی از غذاهای فوق‌فراوری‌شده عبارت‌اند از: پیتزای منجمد، هات‌داگ، سوسیس، نوشابه، کلوچه، کیک، آب‌نبات، دونات و بستنی. روشن است که پرهیز از خوردن این خوراکی‌های خوشمزه دشوار است.

حبس شدن آب در بدن

گوشت‌های فراوری‌شده معمولا مقدار زیادی سدیم (نمک) دارند. لورن ماناکر، نویسنده و مربی ورزشی شخصی، به پرید گفت: «توصیه می‌شود مصرف غذاهای پرسدیم را محدود کنید، زیرا باعث حبس‌شدن آب در [سلول‌های] بدن و تورم و پف‌کردن می‌شود.» ماناکر در ادامه توضیح داد که برخی از مواد اولیه به‌دلیل این که باعث حبس‌کردن آب و ایجاد التهاب و پف می‌شوند، کاملا شناخته ‌شده‌اند. نمک خوراکی یا کلرید سدیم یکی از این مقصران اصلی است که وقتی مقدار زیاد مصرف شود، تجمع آب در بدن را تا حد زیادی افزایش می‌دهد.

و اما چیپس

به گفته کاستی، سس سویا و سوپ‌های نمک‌دار نیز به‌دلیل مقدار زیاد سدیم در آن‌ها موجب نفخ و پف می‌شوند. علاوه‌ بر این‌ها، کربوهیدرات‌های فوق‌فراوری‌شده مانند نان سفید و غلات تصفیه‌شده و میان‌وعده‌هایی مانند چیپس و چوب شور می‌توانند وضع نفخ را بدتر کنند. او همچنین غذاهایی را که ممکن است باعث مقاومت در برابر انسولین شوند جزو عواملی می‌داند که باعث پف و تجمع مایعات می‌شوند.

  • لینک کوتاه
  • https://savalankhabar.ir/266695

اشتراک این خبر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *