http://didshahr.ir/265952

07:38 :: 1402/10/30

مدیر عامل شرکت گاز استان اردبیل از آمادگی کامل برای تامین گاز پایدار مشترکین در شرایط اضطراری و بحرانی زمستان امسال خبر داد.

میرسعید سیدمتین

میر سعید سید متین مدیر عامل این شرکت در حاشیه جلسه مدیریت بحران که در محل ساختمان مدیریت بهره برداری این شرکت برگزار شد، اظهار داشت: بر اساس گزارش هواشناسی از روز شنبه با کاهش شدید دمای هوا شاهد بارش برف در سراسر استان بودیم بنحوی که تمامی شهرهای استان در وضعیت قرمز قرار گرفته اند و ارتفاع برف در برخی از مناطق به ۸۰ تا ۹۰ سانتیمتر نیز رسیده ولی بواسطه آمادگی تیم های امدادی و تعمیرات و اتخاذ تمهیدات لازم در جهت استمرار جریان گاز بحمدالله تا به امروز شاهد هیچگونه قطع یا افت فشار گاز در سطح استان نبوده ایم.

وی با بیان اینکه آماده‌باش کامل به همه نیروهای امدادی در سطح شهرستان‌های استان ابلاغ شده است و عوامل این شرکت برای امدادرسانی در همه شهرها و روستاها حضور دارند، افزود: با توجه به ناترازی عرضه و تولید گاز طبیعی طی سالهای اخیر و پیش بینی های انجام گرفته شرکت گاز استان اردبیل با برنامه ریزی و برگزاری مانورهای متعدد در سطح مدیران و تیم های عملیاتی برای هرگونه شرایط غیر قابل پیش بینی آمادگی کامل داشته و با تمام توان در راستای پایداری جریان گاز طبیعی تلاش می نماییم .

مدیر عامل شرکت گاز استان اردبیل در حاشیه بازدید از اتاق مانیتورینگ ایستگاههای گاز استان ، در دسترس بودن برخط اطلاعات مربوط به فشار و مصارف ایستگاهها ، شناسایی دقیق نقاط ضعف شبکه های گازرسانی و ارایه راهکارهای کوتاه و بلند مدت بمنظور جلوگیری از افت فشار گاز را یکی از عملکردهای شرکت گاز عنوان نمود.

این مقام مسئول ضمن اشاره به همراهی بسیار خوب مشترکین در صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی و رعایت الگوی بهینه مصرف گاز طبیعی ،دو جداره و عایق کردن درها و پنجره‌ها، بررسی وضعیت سلامت دودکش‌ها ، استفاده از پرده‌های ضخیم ، رعایت دمای رفاه ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتی گراد ، استفاده از لباس‌های گرم و مناسب در منزل، بستن کانال‌های کولر ، بررسی وضعیت سلامت موتورخانه‌ها را از جمله راهکارهای کاهش هدر رفت انرژی عنوان نمود .

گفتنی است استان اردبیل بواسطه قرارگیری در انتهای خطوط گازرسانی در شرایط ناترازی گاز طبیعی بیش از پیش تحت تاثیر تبعات منفی کاهش افت فشار گاز قرار میگیرد.

  • لینک کوتاه
  • https://savalankhabar.ir/265952

اشتراک این خبر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *