http://didshahr.ir/265225

09:04 :: 1402/09/20

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل گفت در ۶ ماهه نخست امسال بیش از یک هزار و ۵۰۰ کیلوگرم انواع مواد در این استان کشف و ضبط شده است.

مواد مخدر تریاک

اکبر منتظر در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خلخال افزود: تولید مواد مخدر در کشور همسایه افغانستان و قرار گرفتن در مسیر ترانزیت مواد مخدر روند مبارزه با مواد مخدر را سخت‌تر کرده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل اضافه کرد: با وجود ادعاهای مبنی بر کاهش تولید مواد مخدر در افغانستان همچنان ۹۵ درصد مواد مخدر جهان در این کشور تولید می‌شود.

منتظر یادآورشد: ارائه بذر اصلاح شده مواد مخدر از سوی کشورهای غربی به افغانستان موجب افزایش تولید محصول مواد مخدر مزارع این کشور از لحاظ کیفی و کمی شده است.

وی خاطرنشان کرد: همسایگی کشور افغانستان با ایران موجب شده تا هم‌اکنون بیش از ۹۰ درصد کشفیات تریاک جهان در ایران کشف شده و از ترانزیت آن به سایر کشورها جلوگیری شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص پیچیدگی کار مبارزه با مواد مخدر گفت: مبارزه با مواد مخدر نیازمند داشتن آگاهی‌های علمی، بهره مندی از پلیس متخصص و سازمان‌های کاشف مجهز به فناوری‌های علمی و به روز است.

منتظر با بیان اینکه بر اساس مواد ۲۴ و ۲۵ قانون مبارزه با مواد مخدر دهیاران نقش مهمی در این خصوص دارند، اظهار کرد: خوشبختانه دهیاران استان اردبیل در این خصوص همکاری مطلوبی با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان داشته و در این زمینه موفق عمل کرده‌اند.

وی با تاکید بر لزوم عملیاتی شدن مصوبات جلسات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در شهرستان‌ها به جای ارائه گزارش‌ها و رفع تکلیف افزود: حضور همه اعضا در این جلسات به خصوص مسئولین قضایی برای افزایش شدت مبارزه با مواد مخدر ضرورت دارد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل همچنین گفت: اعتبارات این شورا به صورت متمرکز در مرکز کشور به مناطق مختلف تخصیص یافته و توزیع می‌شود.

منتظر تخصیص اعتبار برای راه‌اندازی خانه‌های نشاط و ورزش روستایی را از راهکارهای ارائه شده برای پیشگیری از کاهش آسیب مواد مخدر در مناطق روستایی استان ذکر کرد که از سوی مرکز کشور برای مبارزه با مواد مخدر به این امر اختصاص یافته است.

فرماندار خلخال نیز در این جلسه از تلاش برای راه‌اندازی دومین مرکز کمپ ترک اعتیاد و بهبود اقامتی معتادین در شهر خلخال خبر داد.

سید جواد یحیی‌زاده از راه‌اندازی مرکز ترک اعتیاد سرپایی دولتی و چهارمین مرکز ترک اعتیاد سرپایی این شهرستان توسط دانشکده علوم پزشکی این شهرستان تقدیر کرد و گفت: در مدت یک ماه پس از راه‌اندازی این مرکز ۱۵۰ معتاد تحت پوشش این مرکز قرار گرفته و از خدمات درمانی آن برای ترک اعتیاد بهره می‌برند.

  • لینک کوتاه
  • https://savalankhabar.ir/265225

اشتراک این خبر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *