http://didshahr.ir/264969

07:04 :: 1402/09/08

در این نوشتار به دلایل سوت کشیدن ترمز ال ۹۰ صحبت کردیم و به معرفی برخی از این موارد برای شما پرداختیم.

لنت ترمز خودرو Car brake pads

مهندس حامد رضایی ۰۹۱۲۰۹۹۶۴۵۰

شاید در بسیاری از موارد حس کرده باشید که ترمز شما سوت می‌کشد، در این شرایط ممکن است که برای برطرف کردن ایراد، به تعمیرگاه‌های تخصصی مراجعه فرمایید. اما خب کسب اطلاعات در رابطه با دلایل این اتفاق نیز برای شما مفید خواهد بود. عوامل بی‌شماری وجود دارند که می‌توانند باعث سوت کشیدن ترمز ال ۹۰ شوند. این شما هستید که باید با توجه به این عوامل و فاکتورها، تعیین کنید که کدام یک از آن‌ها در حال رخ دادن هستند و دلیل اصلی که باعث شده تا لنت ترمز خودروی شما سوت بکشد چیست. شناخت این علائم، می‌تواند تأثیر زیادی در بهبود روند استفاده شما از خودرو داشته باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه، با ما همراه باشید.

بررسی دلایل سوت کشیدن ترمز ال ۹۰

مواردی که در ادامه آورده شدند مواردی هستند که می‌توانند به‌ عنوان دلایل سوت کشیدن ترمز ال ۹۰ شناخته شوند. مکانیک ماهر ال ۹۰ در تهران اجازه دهید با هم‌ در ادامه این موارد را بررسی کنیم.

حرارت بالا 

یکی از مهم‌ترین عواملی که می‌تواند باعث سوت کشیدن ترمز ال ۹۰ شود، حرارت بالای لنت ترمز می‌باشد. در شرایطی که شما در ترافیک گیر کرده‌اید فشار زیادی به لنت های شما آورده میشود و لنت‌ها شما داغ می‌شوند. همین موضوع باعث می‌شود تا صدایی سوت مانند از خودروی شما بلند شود.

مرطوب بودن آب‌ و هوا، از دیگر دلایل سوت کشیدن ترمز ال ۹۰ 

مورد دیگری که می‌تواند به‌ عنوان دلیل سوت کشیدن ترمز ال ۹۰ شناخته شود، رطوبت هوا می‌باشد. باقی ماندن هوای مرطوب در فصول سرد سال روی دیسک چرخ، باعث میشود تا شما احساس کنید که هنگام ترمز گرفتن دیسک‌های شما صدای سوت مانند ایجاد می‌کنند.

تمام شدن لنت ترمز

همان طور که میدانید، لنت‌ها باید بعد از مدت زمان خاصی از استفاده، تعویض شوند. در صورتی ‌که شما این کار را انجام ندهید و لنت های شما به پایان برسند. روند سوت کشیدن ترمز آغاز خواهد شد. پس بهتر است حواستان به مدت زمان استفاده از لنت باشد تا بتوانید در زمان مقرر، آن را تعویض کنید.

آلودگی لنت 

از دیگر فاکتورهای تاثیرگذار روی سوت کشیدن ترمز ال ۹۰، ما می‌توانیم به کثیف بودن آلودگی لنت ترمز اشاره کنیم. باقی ماندن گل‌ و لای و سایر آلودگی‌ها روی لنت می‌تواند باعث شود تا مشکلی مانند سوت کشیدن لنت ترمز برای شما به وجود بیاید.

جمع‌بندی 

پیشتر برای شما در رابطه با دلایل سوت کشیدن ترمز ال ۹۰ صحبت کردیم و به معرفی برخی از این موارد برای شما پرداختیم. برخی از موارد نام ‌برده شده به‌ راحتی قابل برطرف کردن هستند و برخی از آن‌ها نیز نیاز به اقدامات تخصصی‌تری دارند.

  • لینک کوتاه
  • https://savalankhabar.ir/264969

اشتراک این خبر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *