http://didshahr.ir/264946

00:49 :: 1402/09/08

مشاوره فردی: خانمم با نیش و کنایه با مادرم حرف می زند.

خانمم با مادرم خوب حرف نمی زند

فریبا البرز | ‌ کارشناس‌ارشد مشاوره‌خانواده 

سوال: مردی ۲۶ ساله هستم. خانمم هم ۲۶ ساله است. هر دو کارشناسی‌ارشد داریم. چند وقت پیش مادرم درباره یک مسئله‌ای نظر داد که خانمم ناراحت شد. حالا خانمم در جمع، غیرمستقیم بابت آن ماجرا به مادرم تیکه می‌اندازد و با نیش و کنایه حرف می‌زند. چطور به خانمم بگویم که آن ماجرا را فراموش کند تا شرایط بدتر نشده؟

پاسخ: بی‌احترامی مرد به خانواده زن و بی‌حرمتی زن به خانواده شوهرش یکی از رایج‌ترین کشمکش‌های زندگی مشترک است. گاهی یک مسئله‌ای از سمت خانواده همسر پیش می‌آید که باعث کدورت همسر می‌شود و شاید بعد از آن فرد، کارهای دیگری انجام دهد که مادر یا پدر همسر را به اصطلاح تنبیه و متوجه کند که دیگر حق دخالت و نظردهی ندارند. در ادامه چند توصیه به شما داریم.

از همسرتان دلجویی کنید

به‌جای گارد گرفتن و حمایت غیرمنطقی از مادر و خانواده خود، سعی کنید دلیل ناراحتی همسرتان را پیدا کنید. مادر شما هم به عنوان یک انسان جایزالخطاست، پس او هم می‌تواند اشتباه کند. بعد از این که دلیل ناراحتی را پیدا کردید، کنار همسرتان باشید و از او دلجویی کنید. با هم صحبت کنید. والدین ما نسل قبل از ما هستند و یک بینش و رفتارهایی دارند که قطعا همیشه مورد پسند ما نیست ولی ما هم هرگز قادر نیستیم و قرار هم نیست کلا آن‌ها را طبق سلیقه خود تغییر دهیم.

مقابله به مثل نکنید

یعنی به این تصمیم نرسید که اگر او رفتار نامناسب با خانواده شما در پیش گرفته، شما هم عینا همان کار را با خانواده او بکنید! این رفتار دقیقا زندگی را به میدان جنگ تبدیل می کند.

به همسرتان درباره تاثیرات‌منفی رفتارش بگویید

اجازه ندهید که همسرتان توهین و بی‌احترامی به خانواده را به شما تحمیل کند و ادامه دهد چون به هر حال خانواده شما قسمت جدانشدنی از زندگی شما هستند و کسی اجازه ندارد آن‌ها را از شما بگیرد. با سکوت همیشگی، اجازه تکرار رفتار اشتباه را می‌دهید. می‌توانید به او توضیح دهید که رفتارش چقدر بر شما تاثیر منفی دارد، چقدر این کار شما را مایوس کرده و از او انتظار دارید که همراه شما باشد. با حرف‌هایی از این قبیل، دل او را به دست می‌آورید و تلنگری هم به او زده می‌شود. فراموش نکنید این مشکلات را به خانواده منعکس نکنید. یعنی خودتان بین خود به حل این مشکل برسید.

  • لینک کوتاه
  • https://savalankhabar.ir/264946

اشتراک این خبر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *