http://didshahr.ir/264766

01:08 :: 1402/08/28

پمپ‌های صنعتی از جمله تجهیزاتی هستند که نقش مهمی را در صنایع و مشاغل گوناگون بر عهده دارند.

R13K 642

پمپ‌های صنعتی از جمله تجهیزاتی هستند که نقش مهمی را در صنایع و مشاغل گوناگون بر عهده دارند.  این محصولات در انواع مختلف به تولید رسیده و بر اساس فاکتورها و پارامترهای متعدد تقسیم‌بندی می شوند. هر یک از انواع پمپ‌های صنعتی به واسطه ویژگی های متفاوت، در موارد گوناگون مورد استفاده قرار می گیرند. در این مقاله از جهان تاسیسات، قصد داریم شما را با کاربرد پمپ‌ها در صنعت بیشتر آشنا کرده و انواع مختلف این محصول را از لحاظ ویژگی و کارایی مورد بررسی قرار دهیم. در ادامه مقاله ما را همراهی کنید.

پمپ صنعتی چیست؟

پمپ‌ها در صنعت از تجهیزات بسیار کاربردی هستند که بیشترین استفاده را در بخش‌های گوناگون صنعتی و کارخانه‌ها دارند. پمپ های صنعتی در واقع دستگاه‌های مکانیکی هستند که با کمک انتقال نیروی ثانویه، گازها، مایعات و سایر سیالات را به حرکت در آورده و به جایی دیگر منتقل می کنند.

این پمپ‌های پرکاربرد در ابعاد و اندازه‌های متفاوت به تولید می رسند و هر یک قدرت‌های مختلفی دارند‌؛ بنابراین در هر محیطی به تناسب نوع سیالات و حجم آن‌ها، باید از پمپ‌های مناسب استفاده کرد. پمپ‌های صنعتی از نظر نحوه کارکرد به دو دسته جابه‌جایی مثبت و دینامیکی تبدیل می شوند.

انواع پمپ‌های صنعتی

پمپ‌ها در صنعت از نظر روش انتقال انرژی انواع مختلفی دارند و عبارتند از:

پمپ‌های دینامیکی

 در این پمپ‌ها انتقال سیالات به شکل مداوم، دائمی و بدون هیچ وقفه‌ای صورت می گیرد. این پمپ‌ها به شکل زیر دسته‌بندی می‌شوند.

پمپ‌های سانترفیوژی

این پمپ‌ها که به پمپ‌های گریز از مرکز نیز شناخته می‌شوند، به دلیل نحوه عملکرد بسیار ساده‌ای که دارند در همه جای جهان مورد استفاده قرار می گیرند و از متداول‌ترین پمپ‌های آب صنعتی شناخته می‌شوند. این محصولات به شکل عمودی یا افقی به تولید می رسند.

نحوه کار آن‌ها به این شکل است که ابتدا نیروی مکانیکی وارد مایع درون پروانه شده و سپس این مایع وارد مرکز پروانه می‌شود. سپس این مایع هم جهت با تیغه‌های پروانه حرکت کرده و از آن خارج می‌شود. از نمونه پمپ‌هایی که بر اساس این سیستم طراحی شده‌اند می‌توان به پمپ‌های استخری اشاره کرد که نقش مهمی را در ضدعفونی کردن آب استخرها دارند.

پمپ های شناور در آب

این پمپ‌ها را به شکل مستغرق یا همان غرق شده داخل آب قرار می‌دهند. این پمپ‌ها در بخش‌های مختلف صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. پمپ‌های شناور در آب معمولا در سیستم‌های پمپاژ آب باران، سیستم‌های فاضلاب و بخش‌های مختلف تجاری و صنعتی کاربرد دارند.

پمپ‌های جابه‌جایی مثبت

در این نوع از پمپ‌های صنعتی انتقال سیالات به شکل متناوب صورت می گیرد. از نمونه‌های مختلف این محصول می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

 پمپ های رفت و برگشتی

این پمپ‌ها که نوعی از پمپ‌های جابه‌جایی مثبت هستند، گردش انرژی را به شکل دوره‌ای انجام می دهند. با حرکت پیستون پمپ، مکش سیالات به داخل سیلندر آغاز می شود و پس از آنکه مایع کاملا به درون کشیده شد، پیستون سرجای قبلی خود بازگشته و سیالات به سمت بیرون هدایت می شوند. از این پمپ‌ها برای جابه‌جا کردن سیالات روغنی استفاده می شود. پمپ‌های رفت و برگشتی در انواع مختلفی همچون پیستونی، شناور و دیافراگمی تولید می شوند.

پمپ‌های دورانی

در این نمونه از پمپ‌های جابه‌جایی مثبت، حرکت سیالات به واسطه میل بادامک و گردش دورانی چرخ دنده اتفاق می افتد. این پمپ‌ها برای جابه‌جایی سیالاتی که ویسکوزیته بالایی دارند قابل استفاده هستند. در این پمپ‌ها می‌توان با تنظیم سرعت چرخش پره‌ها، فشار خروجی سیالات را تنظیم کرد. پمپ‌های دنده‌ای، پیش رونده خلاء، لوب، پره‌ای و اسکرو، از جمله پمپ‌های دورانی موجود در بازار هستند.

برای مشاهده انواع پمپ‌های صنعتی و یا سفارش خرید محصولات می توانید به وبسایت جهان تاسیسات به آدرس jahantasisat.com مراجعه نمایید.

R13K 643

ویژگی‌های پمپ های صنعتی دینامیکی

پمپ‌های صنعتی دینامیکی دارای یکسری مشخصات و ویژگی‌ها هستند که مهم‌ترین آن‌ها عبارت است از:

  • از نیروی گریز از مرکز پمپ‌های دینامیکی به‌منظور بالا بردن مایع داخل پمپ استفاده می‌کنند.
  • این پمپ‌ها با قدرت فوق‌العاده‌ای سیالات را به داخل پمپ می کشند و این ویژگی را مدیون پروانه‌های دوار خود هستند.
  • این پمپ‌ها برای جابه‌جایی سیالاتی با گرانروی و ویسکوزیته پایین مناسبند.
  • طراحی این پمپ‌ها به گونه‌ای است که باتوجه به تغییر فشار، میزان جریان سیالات در آن‌ها تغییر پیدا می کند.
  • در این پمپ‌ها هرچه میزان ویسکوزیته سیالات بیشتر باشد، شدت جریان کاهش پیدا می کند.

ویژگی های پمپ های جا‌به‌جایی مثبت

از مهم ترین ویژگی‌های این نوع پمپ ها می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

  • در این پمپ‌ها انتقال نیرو به شکل متناوب اتفاق می‌افتد.
  • سیالات از داخل این پمپ ها با فشار بالا و به شکل ضربه‌ای خارج می شوند.
  • این پمپ‌ها می توانند سیالات با ویسکوزیته بالا را به خوبی انتقال دهند.
  • در این پمپ‌ها تغییرات فشار بر میزان جریان سیالات اثری ندارد.
  • این نوع از پمپ‌ها از نظر ساختاری کاملا مقاوم و محکم هستند و در برابر فشار بالا به خوبی دوام می‌آورند.

پمپ‌های صنعتی به واسطه شرکت‌های تولیدی مختلف ساخته شده و تحت عنوان برندهای متفاوت در بازار موجود هستند. اما همه محصولات موجود در بازار کیفیت مورد انتظار ما را ندارند و ممکن است از لحاظ نوع متریال، سرعت، عملکرد و… تفاوت هایی با هم داشته باشند.

باتوجه به این موضوع توصیه می‌کنیم قبل ار اینکه برای خرید این محصول وارد بازار شوید، با جست‌وجو در اینترنت و یا گفت‌وگو با افراد مطلع در این زمینه، برندهای معتبر را شناسایی کنید. پمپ اطلس پول، پمپ مستر پول و پمپ تهران از بهترین پمپ‌ها در صنعت محسوب می‌شوند که کیفیت بالا و قیمت مناسبی دارند.

شما می‌توانید برای خرید پمپ مسترپول، پمپ اطلس پول و پمپ تهران به مجموعه جهان تاسیسات مراجعه کنید و پس از گفت‌وگو با مشاورین ما، محصول متناسب با نیاز خود را همراه با ضمانت سفارش دهید.

جمع‌بندی

پمپ‌های صنعتی از جمله تجهیزات بسیار مهمی هستند که در صنایع و مشاغل گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرند. این پمپ‌ها انواع مختلفی دارند و از نظر نحوه کارکرد به دو دسته دینامیکی و جابجایی مثبت تبدیل می‌شوند. پمپ‌ها در صنعت توسط برندهای مختلفی به تولید می‌رسند که از مطرح‌ترین آن‌ها می‌توان به مسترپول، اطلس پول و پمپ تهران اشاره کرد. شما می‌توانید این محصولات را از مجموعه جهان تاسیسات با قیمت مناسب و کیفیت مطلوب سفارش دهید.

 

 

  • لینک کوتاه
  • https://savalankhabar.ir/264766

اشتراک این خبر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *