http://didshahr.ir/264557

04:08 :: 1402/08/16

سدیم اسکوربات کاربردهای بسیار زیادی در صنایع مختلف دارد.

ویتامین سی یکی از مهم‌ترین ویتامین‌هایی است که بدن انسان به آن نیاز دارد. این ویتامین به صورت طبیعی به وفور در طبیعت یافت می‌شود. یکی از انواع ویتامین سی که به شکل بافر و غیر اسیدی وجود دارد، سدیم اسکوربات است.دیم اسکوربات یک پودر سفید یا کریستالی است که در آب محلول است. این ماده یک ویتامینCقابل‌جذب است و می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن، بهبود سلامت پوست و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی کمک کند.از دیگر کاربردهای آن می‌توان به استفاده دز صنایع آرایشی بهداشتی اشاره کرد. در این مقاله در خصوص خواص و کاربردهای سدیم اسکوربات بیشتر صحبت می‌کنیم و راه خرید آن را برای مصارف مختلف نیز به شما نشان می‌دهیم. با ما همراه باشید.

خواص سدیم اسکوربات

سدیم اسکوربات یک آنتی‌اکسیدان قوی است که می‌تواند به محافظت از سلول‌ها در برابر آسیب ناشی از رادیکال‌های آزاد کمک کند. رادیکال‌های آزاد ترکیباتی هستند که می‌توانند بهDNA، پروتئین‌ها و چربی‌ها آسیب برسانند. آسیب رادیکال‌های آزاد با افزایش سن، قرار گرفتن در معرض آفتاب و آلودگی هوا مرتبط است.هم چنین این ترکیب می‌تواند به جذب آهن کمک کند. آهن یک ماده معدنی ضروری است که برای تولید گلبول‌های قرمز خون مورد نیاز است. آهن همچنین برای عملکرد صحیح سیستم ایمنی بدن، مغز و عضلات ضروری است.

169927315055

ویتامینCبرای تولید کلاژن، پروتئینی که پوست را محکم و انعطاف پذیر نگه می‌دارد، ضروری است. سدیم اسکوربات می‌تواند به بهبود سلامت پوست کمک کند و علائم پیری پوست مانند چین و چروک و لکه‌های تیره را کاهش دهد.بسیاری از سرم‌های پوست و شوینده‌های صورت با تأکید روی ویتامین سی ساخته می‌شوند تا بتوانند تأثیر مناسبی بگذارند.

کاربردهای این شکل از ویتامین سی

سدیم اسکوربات کاربردهای بسیار زیادی در صنایع مختلف دارد. یکی از این کاربردها استفاده از آن به عنوان افزودنی غذایی است. این ماده به عنوان یک افزودنی غذایی با شمارهE301استفاده می‌شود. این ماده به عنوان یک آنتی‌اکسیدان عمل می‌کند و می‌تواند به حفظ رنگ، عطروطعم غذا کمک کند. سدیم اسکوربات همچنین در محصولات لبنی، نوشیدنی‌ها، محصولات غلات، گوشت و محصولات گوشتی استفاده می‌شود.با این حال باید بدانید نمی‌توان از سدیم اسکوربات به میزان زیاد استفاده کرد چرا که ممکن است عوارضی مثل ناراحتی‌های معده و حالت تهوع را به همراه داشته باشد.

هم چنین، این ماده در محصولات آرایشی و بهداشتی مانند کرم‌ها، لوسیون‌ها و سرم‌ها استفاده می‌شود. این ماده می‌تواند به بهبود سلامت پوست، کاهش چین و چروک و محافظت از پوست در برابر آسیب‌های ناشی از نور خورشید کمک کند.به جز این، مواد دارویی برای بیماری‌های خاص مثل آسم و داروهای قلبی عروقی از این ترکیب مهم استفاده می‌کنند. کاربردهای خاص دیگری نیز برای سدیم اسکوربات وجود دارد. از آن جمله بهبود مقاومت چرم در برابر هوا است. یکی دیگر از این کاربردهای خاص، به کار بردن این شکل از ویتامین سی در صنایع نفت و گاز برای جلوگیری از خوردگی فلزات است.

خرید سدیم اسکوربات از آواشیمی صبا

با توجه به کاربردهای بسیار فراوانی که سدیم اسکوربات در صنایع مختلف دارد، باید بتوانیم آن را به خوبی تأمین کنیم. صنایع و کارخانه‌های زیادی در کشور خواهان این ماده شیمیایی هستند تا بتوانند کارهای خود را راه بیندازند و محصولات فراوانی اعم از بهداشتی، خوراکی، دارویی و آرایشی تأمین کنند. برای خرید سدیم اسکوربات لازم است تنها با آواشیمی صبا تماس بگیرید. آواشیمی صبا بیش از ۲۰ سال در کار تأمین مواد شیمیایی مورد نیاز کشور سابقه دارد و بخش عمده‌ای از نیاز را در این زمینه تأمین می‌کند. تنها تماس با این شرکت و ثبت سفارش شما کافی است تا به راحتی و سهولت در کمترین زمان ممکن به محصولات مدنظر خود دسترسی پیدا کنید. کارشناسان آواشیمی صبا منتظر پاسخگویی به شما عزیزان هستند.

جمع بندی

ویتامین سی یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین مواد دنیاست. یکی از انواع ویتامین سی که به شکل غیر اسیدی و خنثی وجود دارد، سدیم اسکوربات است. سدیم اسکوربات فواید و کاربردهای بسیار زیادی دارد و در صنایع مختلف استفاده می‌شود. افرادی که به تولیدات مختلف از جمله محصولات آرایشی بهداشتی، محصولات خوراکی و دارویی و… مشغول هستند از خرید سدیم اسکوربات به عنوان یکی از خریدهای اساسی خود یاد می‌کنند. در متن مقاله در خصوص خواص و کاربردهای این ماده بیشتر توضیح دادیم. شما می‌توانید در صورت نیاز به این ماده معدنی از آواشیمی صبا کمک بگیرید.

  • لینک کوتاه
  • https://savalankhabar.ir/264557

اشتراک این خبر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *