http://didshahr.ir/264442

04:15 :: 1402/08/10

با توجه به نیاز روزافزون جامعه و اشخاص حقیقی و حقوقی به موسسات حقوقی، برای حل و فصل اختلافات خود، شاهد رشد چشمگیری در شکل گیری این موسسات هستیم.

169875666139

چگونه موسسه داوری حقوقی مناسب را انتخاب کنیم؟

ارتباطات روزافزون میان اشخاص حقیقی و حقوقی، سبب شده تا مراودات و قراردادهای زیادی بین آن ها شکل بگیرد. در این میان بروز اختلافات حقوقی میان اشخاص نیز ناگزیر خواهد بود.

بسیاری از افراد چه حقیقی و چه حقوقی، ترجیح می دهند برای برطرف شدن اختلافات خود، راهی غیر از مراجعه به دادگاه ها و رویه های قضایی را انتخاب کنند. راهروهای شلوغ و پرازدحام دادگاه ها، اغلب بسیار پرهزینه و خسته کننده است و از سوی دیگر زمان زیادی را از افراد می گیرد.

بنابراین غیر از مراجعه به دادگاه ها، روش های جایگزین دیگری در بین افراد رایج شده است. یکی از روش های جایگزین حل اختلافات حقوقی داوری حقوقی است.

داوری حقوقی جایگزین مناسبی برای دادگاه و دادرسی های قضایی پیچیده است. داوری به معنای انتخاب فرد یا افرادی در مقام داور بی طرف است تا در مورد موضوع مورد اختلاف طرفین با استفاده از شواهد و مدارک رای صادر نماید.

رای صادر شده توسط داور لازم الاجرا خواهد بود و دیگر نیاز نیست تا افراد زمان و هزینه زیادی را صرف حل اختلاف خود در دادگاه ها نمایند. از سوی دیگر بسیاری از اشخاص ترجیح می دهند تا با حل اختلاف به شیوه مسالمت آمیز همچنان به همکاری با یکدیگر ادامه دهند.

بنابراین داوری حقوقی راهی بسیار مناسب برای اینگونه روابط به شمار می رود. شما می توانید داور یا داوران را خودتان انتخاب کرده یا به یک موسسه حقوقی داوری مراجعه و از تخصص و تجربه آن ها استفاده نمایید.

البته توصیه بر استفاده از موسسه داوری حقوقی مناسب ارجح بر انتخاب از میان افرادی است که می شناسید. در این شرایط شما می توانید با استفاده از خدمات بهترین موسسه داوری حقوقی، بالاترین بهره وری را داشته باشید و بهترین نتیجه را کسب نمایید.

اما باید در نظر داشته باشید از آنجایی که مباحث حقوقی و دعاوی قضایی بسیار تخصصی هستند، پرداختن به مشکلات حقوقی، کیفری و … باید توسط افراد و موسسات خبره، متخصص و باتجربه صورت گیرد.

به همین منظور موسسه های حقوقی زیادی در سطح کشور به وجود آمده اند که با استفاده از وکلای حقوقی، سعی در جذب مشتری دارند. اما لزوما همه این موسسات حقوقی، دارای تجربه و تخصص مورد نیاز نیستند. بنابراین باید بر مبنای معیارهایی به ارزیابی و انتخای چنین موسساتی بپردازیم.

از آنجایی که براساس قوانینی دادگستری، داور بودن نیاز به مدرک مرتبط ندارد و افراد با دانش کافی و اطلاعات تخصصی در مورد حقوق و اثبات آن می توانند موسسات داوری حقوقی تشکیل دهند، بنابراین باید حتما در انتخابموسسه داوری حقوقی مناسب دقت لازم را دشته باشید.

البته دایر نمودن موسسه حقوقی نیاز به پروانه داوری حقوقی دارد اما همانطور که گفته شد داور بودن نیاز به مدرک مرتبط ندارد.

169875669865

ویژگی های یک داور حقوقی مناسب

داوری جایگزینی مناسب، کم هزینه و سریع تر برای حل و فصل اختلافات است که تا حدود زیادی شما را از پیچیدگی های قضایی بی نیاز کرده و همچنین به صورت خصوصی برگزار می شود، بدون اینکه اطلاعات خصوصی قرارداد شما علنی شود.

برای رسیدگی و حل و فصل اختلافات خود، به شیوه داوری، باید بدانید یک داور مناسب دارای چه ویژگی هایی باید باشد. از جمله ویژگی های یک داور می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. بالای ۲۵ سال سن داشته باشد البته افراد زیر ۲۵ سال با رضایت طرفین می توانند به عنوان داور انتخاب شوند.
  2. رابطه فامیلی و نسبی با طرفین دعوا نداشته باشد.
  3. تجربه و تخصص کافی داشته باشد.
  4. اطلاعات قانونی و حقوقی مناسبی داشته باشد.
  5. در یک رشته به صورت دقیق متخصص باشد.

یکی از نکات مهم که در مورد داوری باید بدانید این است که داور حقوقی باید از دو طرف اهلیت داشته باشد و این مورد باید در قرارداد ذکر شود.

چگونه یک موسسه داوری حقوقی مناسب انتخاب کنیم؟

بین طرفین درگیر در یک اختلاف معمولا قراردادی جداگانه با موضوع داوری منعقد می شود که در آن شرایط داور، حدود صلاحیت داور، مکان داوری و موضوعات داوری مشخص می شود.

البته گاهی نیز شرط داوری به صورت یک بند در قرارداد اصلی بین طرفین آورده می شود.به این صورت که در بندهای داوری مشخص می شود که در پرونده شما روند انتخاب داور به چه صورت بوده و چه کسی یا کسانی داور خواهند بود.

اگر تصمیم دارید به تنهایی از فرآیند داوری استفاده کنید، می توانید از منابعی که وجود دارد برای یافتن یک داور واجد شرایط استفاده نمایید، از جمله فهرست ملی داوران و میانجی های انجمن داوری ایران . اما توصیه بر این است که همیشه به دنبال یک داور با تجربه در رسیدگی به اختلافات در موضوع پرونده خود باشید.

شما همچنین می توانید از موسسات حقوقی که به صورت تخصصی به موضوعات داوری می پردازند، استفاده نمایید.باوجود تعداد زیاد موسسات حقوقی که مشغول به کار بوده و مدعی بهترین بودن هستند، باید بتوانید بین آن ها تمایز قائل شده و بهترین را انتخاب نمایید.

برای انتخاب یک داور خوب، متخصص و کارکشته نیاز به شناخت کافی در این حوزه دارید که موسسه داوری حقوقی مناسب به شما در این زمینه ها کمک می کند.

یکی از راه هایی که برای انتخاب موسسه داوری حقوقی مناسب در اختیار دارید این است که به تجربیات و پرونده های حقوقی آن موسسه توجه نمایید و میزان موفقیت موسسه در پرونده های مشتریانش را تجزی و تحلیل کنید.در نتیجه با دیدن تجربیات بالای یک موسسه می توانید بهترین موسسه داوری حقوقی را برگزینید.

استفاده از داوران متخصص و با تجربه حقوقی که در زمینه های گوناگون حقوقی دارای دانش کافی هستند، نیز یکی از معیارهایی است که می توانید برای انتخاب موسسه داوری حقوقی مناسب استفاده کنید.

بهترین موسسه داوری حقوقی کشور، موسسه داوری حقوقی دکتر بهنیایی در تمامی مشکلات شما اعم از دعاوی، مشکلات کیفری و غیره به شما عزیزان یاری می رساند. شما میتوانید لیست بهترین داوران حقوقی ایران را مجموعه دکتربهنیایی پیدا کنید.

موسسه بین المللی حقوقی و داوری دکتر بهنیاییبه شما کمک می کند تا یک داور حقوقی مجرب و با تجربه را برای حل و فصل دعوای خود انتخاب کنید. از جمله ویژگی های موسسه حقوقی دکتر بهنیایی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

بیش از ۲۰ سال سابقه حقوقی و داوری

بیش از ۲۷۰۰ داور و وکیل خبره

بیش از ۱۰۰ هزار پرونده موفق

ارائه مدارک معتبر

برگزاری دوره های داوری حقوقی

و…

بنابراین می توانید با اطمینان خاطر پرونده های داوری خود را برای حصول بهترین نتیجه، به بنیاد دکتر بهنیایی بسپارید.

مطالب دیگر
  • لینک کوتاه
  • https://savalankhabar.ir/264442

اشتراک این خبر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *