http://didshahr.ir/264406

02:05 :: 1402/08/09

یک دادگاه ایتالیایی به نفع یک مادر برای بیرون‌کردن ۲پسر ۴۰ساله مجردش از خانه حکم داد که در شبکه‌های‌اجتماعی جهان پربازدید شد؛ چند توصیه به چنین والدینی داریم.

حکم عجیب دادگاه برای دو پسر مجرد

نویسنده : بنفشه دولت‌آبادی | ‌ روان‌درمانگر و مشاور خانواده

یک زن ۷۵ ساله ایتالیایی پس از این‌که مکرر از دو پسر ۴۰ و ۴۲ ساله‌اش خواست خانه را ترک کنند و به زندگی مستقل خود ادامه دهند، به‌تازگی برنده دعوی حقوقی علیه پسران بالغ خود به دلیل ماندن بیش از حد آن‌ها در خانه پدری شده است. در حالی که حکم اخراج از خانه علیه اعضای خانواده امری نادر است اما این اتفاق در شبکه‌های اجتماعی جهان پربازدید شد.

بیشتر بخوانید: مطلبی که همه دانشجوهای دختر و پسر باید بدانند

یکی از مشکلاتی که شاید کمتر در جامعه و روابط خانوادگی به آن پرداخته شده، حضور فرزندان جوان و ازدواج‌نکرده در کنار والدین است. فرزندانی که به دلایل مختلف در سن ازدواج هستند یا سن مناسب ازدواج را رد کرده‌اند و در حالی‌که اغلب به بلوغ کامل، استقلال فکری و مالی هم رسیده‌اند اما در کنار والدین زندگی می‌کنند. در بیشتر موارد این همنشینی مشکلات و تعارض‌هایی بین فرزندان و والدین به وجود می‌آورد. در ادامه چند توصیه به والدین برای تعامل با چنین فرزندانی داریم.

۱ به‌دلیل مجرد ماندن تحقیرشان نکنید

بسیاری از گلایه‌های دختران و پسران مجرد این است که کوچک‌ترین حرکات ما در منزل توسط والدین کنترل می‌شود. والدین دقت داشته باشند این نظارت و کنترل بیش از حد در این سن به فرزندان حس نداشتن اعتمادبه‌نفس و ناکافی بودن می‌دهد. همچنین مقایسه‌کردن فرزندان از جانب والدین معضلی است که معمولا در خانواده‌ها بسیار دیده می‌شود؛ جملات مضری مانند: «دختر فلانی ازدواج کرد، تو بی‌خیال زندگی هستی» یا «دیدی پسر فلانی ازدواج کرد، بچه‌دار شد و تو هنوز مجردی» و …. این موضوع را در نظر بگیرید که دختر و پسر شما به هر دلیلی تاکنون نتوانسته‌اند ازدواج کنند، تحقیر و
مقایسه، اعتمادبه‌نفس آن‌ها را متزلزل می‌کند و همین‌طور باعث می‌شود که آن‌ها دیگر هیچ‌وقت حتی به ازدواج فکر نکنند.

۲ وارد حریم‌خصوصی فرزند نشوید

معمولا به‌طور ناخودآگاه، بعضی والدین مدام وارد حریم ‌شخصی و استقلال فرزند خود می شوند و اجازه گرفتن هیچ تصمیمی را به او نمی‌دهند. این اتفاق باعث ایجاد تعارض‌های زیادی می‌شود و مدیریت‌ نکردن اختلاف سلیقه و نظرات متضاد، دردسرساز خواهد شد. داشتن حریم و مرز در زندگی بسیار مهم است. این که در خانواده هر فردی اتاق و فضای کاری خودش را داشته باشد و والدین هم به این مرزبندی سالم فرزندان خود احترام بگذارند و بدانند که فرزند آن‌ها دیگر به بلوغ کامل رسیده و نیاز دارد حریم‌خصوصی در خانواده برای او رعایت شود.

یک توصیه به مجردهای سن بالا

تعیین زمان خاصی برای ازدواج قطعا کار درستی نیست و پیچیدن یک نسخه برای همه کار اشتباهی است. سعی کنید در فرصت مناسب و با همراهی خانواده، شخصی را که میزان تفاهم و تناسبش با شخص شما همخوانی دارد، برای ازدواج انتخاب کنید. تشکیل خانواده قطعا آرزوی والدین شماست پس در صورت امکان به آن فکر و برایش برنامه‌ریزی کنید.

مطالب دیگر
  • لینک کوتاه
  • https://savalankhabar.ir/264406

اشتراک این خبر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *