http://didshahr.ir/264303

03:22 :: 1402/08/04

استفاده از ترمز پله‌ها می‌تواند به جلوگیری از لغزش و ایجاد اصطکاک و فرسایش کمک کند.

ترمز پله، به نام‌های ترمز پله ضد لغزش، ترمز پله فیک استپ و فکس استپ هم شناخته می‌شود.

این وسیله کمکی اساسی در ایجاد امنیت در ورود به ساختمان‌هاست. در این مقاله، ما به بررسی اهمیت ترمز پله و مزایای آن می‌پردازیم.

169823295412

معضل لغزندگی پله ها

پله های بیرونی اغلب در معرض بارش باران و برف قرار می‌گیرند. این شرایط نامساعد می‌توانند باعث لغزندگی پله ها شوند و حوادث جبران‌ناپذیری را ایجاد کنند، به‌خصوص برای افرادی که کم توان هستند یا سنین بالاتری دارند.

ترمز پله: حافظه ای از لغزش

استفاده از ترمز پله‌ها می‌تواند به جلوگیری از لغزش و ایجاد اصطکاک و فرسایش کمک کند. علاوه بر ایجاد ایمنی، ترمز پله‌ها به زیبایی و شکوه به پله‌ها و ساختمان‌ها می‌افزایند.

انواع ترمز پله

ترمز پله دوبل

این نوع ترمز پله، هشت سانتیمتر از قسمت جلویی پله را پوشش می‌دهد و باعث می‌شود لبه پله ها کاملاً پوشش داده شود. این مدل از ترمز پله دارای دو ردیفPVCشیاردار در قسمت رویی است که برای نصب نوار شبتاب نیز مناسب است.

ترمز پله پی وی سی

ترمز پله پی وی سی از نوارهای لب پله ساخته شده ازPVCپشت چسب‌دار به رنگ‌های مختلف استفاده می‌کند. این ترمز پله‌ها بسیار آسان به پله‌ها نصب می‌شوند و ایجاد ایمنی و زیبایی در پله‌ها دارند.

ترمز پله آلومینیومی

ترمز پله آلومینیومی نسبت به نوارهای ضد لغزش و ترمز پله‌های لاستیکی دوام بیشتری دارند و از شکستگی لبه پله‌ها در برابر ضربات سنگین جلوگیری می‌کنند.

روش‌های نصب ترمز پله آلومینیومی

ترمز پله آلومینیومی با دو روش مختلف نصب می‌شود:

  1. پیچ و رولپلاک: این روش به سرعت به پله‌ها نصب می‌شود و امکان استفاده آسان از پله‌ها را فراهم می‌کند.
  2. چسب پلی‌اورتان: این روش بدون نیاز به سوراخ کردن پله‌ها انجام می‌شود، اما نیاز به زمان برای دستیابی به چسبندگی کامل دارد. بنابراین، در طول این زمان، تردد بر روی پله‌ها تا حداقل شود.

169823294993

ترمز پله سیلیسی

این نوع ترمز گیر پله  به صورت نواری در قسمت جلوی پله نصب می‌شود و برای فضاهای بیرونی و پرتردد مناسب است. این محصول از نظر دوام و سازگاری با هر شرایط اقلیمی بسیار عالی است. با ارتفاع کم، عملکرد بالا و نصب آسان، ترمز پله سیلیسی در مکان‌های مختلف از جمله ساختمان‌های مسکونی، اداری، تجاری، محیط‌های کارگاهی و صنعتی، استخرها و سالن‌های ورزشی، حمام‌ها، سرویس بهداشتی، آشپزخانه و سایر سطوحی که با لغزندگی به دلیل وجود آب ناسازگار هستند، کارآیی دارد. همچنین در مکان‌هایی مانند بیمارستان‌ها، مراکز نگهداری از سالمندان و کودکان، مدارس و دانشگاه‌ها و محیط‌های آموزشی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

با ترمز پله، ایمنی و امنیت در ورود به ساختمان‌ها و مکان‌های عمومی تضمین می‌شود. انتخاب مناسب از بین انواع ترمز پله، به محیط و نیازهای خود متناسب کنید تا از لغزش و حوادث احتمالی جلوگیری کنید

مطالب دیگر
  • لینک کوتاه
  • https://savalankhabar.ir/264303

اشتراک این خبر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *