http://didshahr.ir/264250

01:06 :: 1402/08/01

واستگارهای زیادی در چند سال اخیر داشتم اما هیچ‌کدام به دلم ننشسته و هنوز مجردم.

خواستگاری Courtship

 

نویسنده : صدیقه معدنی | ‌ کارشناس‌ارشد روان‌شناسی

سوال: خواستگارهای زیادی در چند سال اخیر داشتم اما هیچ‌کدام به دلم ننشسته و هنوز مجردم. ۲۳ ساله هستم. باید زودتر یک نفر را انتخاب کنم چون هم خودم و هم خانواده‌ام، اذیت می‌شویم. چه کنم؟

پاسخ: مخاطب گرامی، شما ۲۳ سال دارید و باید توجه داشته باشید که ازدواج موضوعی زمان بر است. اگر از دید اطرافیان‌تان و یک مشاور، خواسته‌های منطقی و معیارهایی اصولی برای انتخاب همسر دارید، مطمئن باشید بالاخره به نتیجه مطلوب خواهید رسید و یک عمر زندگی شیرین را با انتخاب خودتان خواهید ساخت. در این بین، اگر خواسته‌ها و معیارهایتان غیرمنطقی باشد، هم زمان را از دست می‌دهید و هم فرصت‌ها را.

در جلسه دوم، خواستگار را ارزیابی کنید

در جلسات خواستگاری، جلسه اول را به صحبت درباره معرفی یکدیگر مثل بیوگرافی، کار و شرایط کاری، وضعیت خدمت و تحصیلات و دانشگاه و معرفی خانواده و بیان دغدغه‌ها اختصاص دهید. در واقع در این جلسه، به دنبال بررسی آمادگی‌هایی مثل هویت‌یافتگی فرد و میزان استقلالش برای شروع زندگی باشید. پس از آن در صورت خوشایند بودن خواستگار برای ازدواج، در جلسات بعدی به بیان اهداف کاری و تحصیلی، خط قرمزها و حساسیت‌ها و ارزش‌ها و مسائل مالی مشغول شوید. در جلسات دوم به بعد شما به دنبال هماهنگی‌ بین خودتان و خواستگار باشید.

از خانواده و مشاور کمک بگیرید

قرار نیست شما به تنهایی بار تجزیه و تحلیل خواستگارتان را به عهده بگیرید بلکه قسمتی از آن توسط شما و شرایط دلخواه‌تان است و بقیه، باید نتیجه تحقیقات خانواده از شرایط کار و خانواده طرف مقابل باشد. در نهایت بدانید جلسات مشاوره ازدواج به شما در غربال و بررسی هماهنگی شما و طرف مقابل‌تان کمک کننده است. در نتیجه بعد از یک بررسی اولیه از معیارها و شرایط خانوادگی طرف مقابل و پس از چند جلسه گفت‌وگو، در صورت رضایت نسبی از خواستگار و شرایطش به وی پیشنهاد جلسات مشاوره پیش از ازدواج را بدهید و نگرانی‌های خود را با یک مشاور در میان بگذارید.

  • لینک کوتاه
  • https://savalankhabar.ir/264250

اشتراک این خبر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *